Ikke helt som planlagt

Her ligger jeg da .. med en migrene i startgropa som har stått på stedet hvil siden i går kveld. Med sykt vondt i hodet og nakken, kvalm og øresusen på full guffe later jo dette til å bli en fin dag. I går kveld kjentes det ut som om jeg hadde influensa, vondt både her og der .. før denne hodeverken som kom sigende innover meg. Men det var vel på tide at jeg fikk noe nytt nå da. For øyet er så godt som nytt egentlig og det er jo ikke noen vits i å føle seg frisk mer enn en dag av ganga. Det kunne jo gjerne blitt en vane!

Den store innpakkingsdagen. Dagen da jeg skulle hanke inn resten av gaven til drømmemannen, pynte juletreet og fikse litt på utsiden av døra. For ikke å snakke om alle gavene vi skulle fordele rundtforbi i ettermiddag. Vel, her er det ikke annet å gjøre enn å satse på et aldri så lite under en av de første timene.

Med et par ekstra piller håper jeg det gir seg nå. Skulle jo ha tatt noe for lenge siden, men jeg klarte rett og slett ikke å komme ut av senga før nå. Lå der ganske still og håpet at det snart ville gli over. Dødfødt, av erfaring vet jeg jo det. For migrene går aldri over av seg selv sånn på et par timer, og etter alle disse årene vet jeg jo hvordan det kjennes ut. Selv om det er lenge siden sist nå.

Om jeg er riktig heldig så gir det seg før det slår ut i full styrke. Hvis ikke så får ikke jeg gjort en dritt i dag og da begynner det jo å haste litt, alt sammen.

Foreløpig skal jeg bare ligge ganske stille her på sofaen. Med varmekraven rundt nakken og forsøke å drikke litt te. Ute regner det .. som prikken over i’en liksom ..

Kanskje dette er straffa for at jeg fortsatt befinner meg hjemme? Nå som øyet virker og jeg igrunnen kunne ha vært på jobb i dag ..

17 kommentarer
    1. Lavina: Jeg har prøvd så ufattelig mange medisiner for dette her, uten noen effekt. Iallefall ikke på de verste anfallene. Heldigvis var det ikke et sånt denne ganga. Jeg går på medisiner for høyt blodtrykk, men har likevel migrene innimellom, selv om det ikke er så ofte som før.
      Og ja, jeg kom i havn. Sånn nogenlunde iallefall. :o)

    2. ernashus: Dette her var ikke en av de veste turene for de er ubeskrivelige! Takk, jeg satser på en frisk jul og et nytt år uten sykmeldinger. :o)

    3. Mojita: Jeg stresser normalt ikke, selv om jeg i det siste har kjent stresset innvendig som du sier. Merkelig egentlig og en helt ny oppdagelse for meg.

    4. solkro: Jeg går på medisiner for høyt blodtrykk. Men migrenen kommer nå innimellom likevel, selv om den er blitt adskillig bedre og det går mye lengre tid mellom anfallene. Heldigvis var ikke dette et av de verste. Jeg har faktisk havna på sykehus et par ganger, for ekstreme migreneanfall. Det var sånn de fant ut at det var migrene. Legene var redd jeg hadde svulst på hjernen første ganga. Heldigvis tok de feil!

    5. synnovesyr: Jeg har hatt det i ti års tid, men det siste året har det faktisk vært tålig fraværende. Jeg har aldri funnet ut av hva det kommer av. Det kommer bare. Som kasta fra himmelen. Når som helst. Kan til og med våkne om natta med DEN migrenen. Og som regel hjelper ikke medisiner heller .. Men det går jo alltid over igjen. Etterhvert.

    6. fruensvilje: Han er flink om han bare blir “satt igang” .. men jeg er ikke så flink til å kommandere andre til å gjøre noe. Men vi rakk det, som alltid! Selv om det nok kunne vært litt reinere i skuffer og skap ..

    7. Sirdalsrypa: Med en liten pillemix kom jeg meg til byen iallefall. Men lette gjorde det igrunnen ikke før utpå natta. Likevel er det ikke så farlig med sånne ting en VET går over igjen etter en dag eller to.

    8. God bedring med migrenen. Den er en pyton sak. Imigran hjalp meg på det verste, men siden jeg kom i overgangsalderen for 6 år siden er all hodepine forsvunnet. Både stressmigrene og vanlig migrene. Stressmigrene kom av høyt blodtrykk. Den er nå stabil..
      Ønsker deg og dine en riktig god jul.. Du kommer deg i havn skal du se…

    9. Masse god bedring Marit. Ønsker dere en fin julehøytid ,så sees vi på nyttårsaften 🙂 blir gøy ,det er lenge siden nå ! masse klemmer fra oss <3 hils.

    10. God morgen skal du ha uansett da, og god bedring må du også få. Det er vel blitt litt stress for deg tenker jeg. Er du kanskje blant de som stresser “innvendig” og det ikke synes utvendig på deg? Det er nesten verre det, for stresser man “utvendig” så kan man jo tvinge seg til å sette seg ned og slappe av, mens innvendig —- det er verre ja.

    11. Migrene er bare så fryktelig vondt, jeg håper det går over snart! Ønsker deg riktig god bedring og håper du kan få være frisk i julen! 🙂

    12. Leit dette med migrene fra jeg var 17 til jeg var nesten 30 da oppdaget plutselig legeg at jeg hadde høytblodtrykk og dette utløste min migrene. Jeg fikk medisiner og vips jeg kan telle på fingrene hvor mange ganger jeg har hatt det etterpå:)Side du stresser og ikke er helt iform kan det jo være at blodtrykket er høyt.
      Ha en super duper dag 🙂 så håper jeg du allerede er blitt litt bedre
      goe knib

    13. Huff da dette hørtes ikke bra ut.Har aldri hatt migrene men det utløses vel ofte hvis man stresser litt. Håper det går over utover dagen og at du får gjort det du skal.

    14. nei no begynner jeg virkelig å få medlidenhet med deg,får håpe din drømmemann er flink å ta tak i forberedelsane ilag med deg for dette høres slettes ikke godt ut.Ønsker deg god bedring og håper virkelig att smertene slipper taket utover dagen

    15. Sier nå god morgen uansett jeg da 🙂 Migrene er rett og slett forferdelig, om du blir straffet? hihi nei det tror jeg nok ikke, heller du som har stresset- Håper det letter utover dagen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg