Får vi snø til jul likevel?

Jeg har fortsatt besøk av barnebarnet. Snuppa ble helt henrykt da snøen begynte å dale ned utenfor. Såpass at ho inntok vindusplassen for riktig å få det med seg .. :o) Det ser jo flott ut, og ja, jeg må jo bare innrømme at det hjalp litt på julefølelsen min også. Får krysse alt vi har og håpe det blir liggende til etter andre juledag. Minst.

Vi har pakket ut nissene og fått det meste på plass. Om barnebarnets nærvær var av den hjelpsomme sorten, vel, det tror jeg ikke helt jeg skal uttale meg om. Men vi fikk det da på plass etterhvert. Koselig var det uansett å ikke være aleine om pyntinga. Selv om det nok tok ganske mye lengre tid på denne måten. Akkurat nå har jeg fått litt avlastning for skravlinga og hjelpsomheten til snuppa. Ho hjelper drømmemannen med middagen og jeg nyter munndiareen  litt på avstand. Puuuuh .. det er nok en grunn for at en ikke får barn i en alder av nærmere 50!

Egentlig fant jeg ut at jeg er litt lei julepynten jeg har. Tror nok at, om vi i løpet av året som kommer får pussa opp denne stua, så må en del av dette her skiftes ut. Til noe ikke fullt så rødt. Litt mer hvitt, sølv og naturmaterialer. Helt annerledes enn det har vært til nå .. En ny start på en måte, en ny epoke i julefeiringene her i huset. Hadde kanskje ikke vært så dumt det der.

I morra får jeg besøk av min hudpleiedatter. Endelig skal ho mor få litt pleie og stell igjen! Gleder meg til farging av vipper og bryn, full ansiktspleie og masse koseprating med dattera. De siste gangene ho har vært tilgjengelig har jo jeg vært så forkjølet at at ikke klarte å ligge rett ut sånn mer enn noen minutter av ganga. Men nå satser jeg på at forkjølelsen holder seg vekk en stund. Dermed kan onsdagen bli ganske så bra!

Julegavene er stort sett i hus, men ikke pakka inn. Jeg mangler en del til drømmemannen, men det er jo enda et par, tre dager igjen før det er for seint liksom. Gidder ikke stresse med det.

Har hatt et par flotte dager med barnebarnet nå og det hjelper for det meste. :o)

2 kommentarer
    1. Flott bilde, var stemning der:) Er alltid godt å kunne gjøre om litt hjemme – tradisjoner er vel og bra, men det er ikke i alle tradisjoner en trenger å ta med seg.. ref.. utdatert julepynt…Her er gavene også i hus, og pakkedag imorgen – så da får vi se om det blir noen rosetter og andre festligheter:) Nyt dagene frem til jul !

    2. Høres ut som en koselig dag,og det bilde var bare så nydeligt:))
      Min svigermor sa det en gang også,at det var en mening med å få barna i ung alder:))
      Jeg elsker rød julepynt og tror aldrig jeg blir lei den fargen:))skal du bytte farge er det lurt å starte jakten når all pynt selges ut til halv pris:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg