Wroclaw, Polen – jaDka restaurant

Det var mange flotte restauranter og spiseplasser i denne byen.
Men det er jo litt begrensa hva en rekker over i løpet av tre hele dager.
En kan jo ikke spiste middag i eninga heller.
Det var nesten litt vanskelig å velge hvor en skulle gå,
for det var så mange plasser jeg hadde lyst til å innom ..

Da vi åpnet døren, og ble møtt av dette synet i ganga,
ja da visste jeg at vi hadde gjort et riktig valg for denne kvelden.
Og rommet innforbi forsterka bare den første følelsen:

Han ser litt betenkt ut her, drømmemannen min.
Er det tanken på vinen som gjør det tro?
Egentlig drikker vi jo ikke vin, vi liker det rett og slett ikke,
men i disse omgivelsene spør du liksom ikke etter ei øl!
Og godt var det, for denne rødvinen var rett og slett ikke så verst.
Ingen grøssfaktor i det hele tatt.
Eller er det det at vi begynner å bli voksne nå tro?

Spør ikke hva det var på den første brødskiva der!
Vi trodde det var noe smør med kjøtt i, det smakte sånn, men så viste
det seg at det var grisefett/flesk/kjøtt blandet sammen på et vis!
Eeeeh, ja, det høres ufyselig ut, men smaken var det ikke noe å utsette på.
Litt sånn fleskepølseaktig ifølge drømmemannen,
men jeg kan ikke uttale meg om den sammenlikninga,
for fleskepølse har jeg aldri turt å smake på.

Forretten var så godt at jeg spiste nesten opp før jeg tok bilde.
Scampi og masse hvitløk svømmende rundt i en smør/oljeblanding.

Mellomretten var en utrolig god limesorbet.
Den og griseskiva var noe vi bare fikk uten å ha bestilt det.
Ventemat eller noe sånn ..

Hovedretten .. mmmmmmm.
Rådyrfilet, ufattelig mørt og ekstremt godt.
De grønne foran der er noe potetgreier med spinat.
Dette pluss en slags salat av rødbeter gjorde måltidet helt perfekt.

Som prikken over i’en kom desserten:
Stekt pære fylt med marsipan og nøtter

Ja vi telte altså ikke kalorier her!!



Hele gildet, med ei flaske vin og godt med tips, kosta oss i underkant av 800 nkr.

Vil du vite mer om denne restauranten?
Klikk HER

6 kommentarer
    1. Kul innlegg! Jeg synes at Wroclaw er spennende å besøke men jeg har også vært i Warszawa og jeg må si at valg av restauranter er mye brattere der. For eksempel jeg var på sted kalt New Orleans som er fin restaurant og elegant nattklubb på et sted. Jeg trives meg der, helt sikker verdt å sjekke det ut.

      1. Jeg hadde min utdrikningslag i New Orleans i Warszawa. Det er flotte dansere og den kvelden var fantastisk!

    2. Nå må du slutte å friste, neida bare tulla det så ut som et nydelig måltid og en kjempefin restaurant.
      Og det smykke du har på deg nydelig jeg liker veldig godt hjerter:) Og det var jo bra at du koste deg selv om øyet la en liten demper på oppholdet.:)

    3. Herlighet, for et sted og for en herlig meny! Ja, der gikk det helt sikkert an å kose seg! Og nydelige bilder som vanlig fra deg! Ha en fin kveld videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg