Tidlig på’an

God morgen der ute. Her har vinden har løya, regnet fosser ned .. jippi, det er vinter på sørlandet! Julestemningen uteblir. Jeg har ikke fått ned flere nisser fra loftet enn de som befinner seg i kjellerstua, to gamle og to nye av året. I ganga står tre røde engler. Og that’s it! Jeg vet rett og slett ikke helt om jeg gidder i år .. Hva er vitsen liksom, når ikke ungene skal være her engang?

Jeg starter dagen med en halvliter sjokokaffi. Har faktisk aldri laga det
selv og ikke pleier jeg å drikke sånt heller, men igrunnen var det ganske godt dette her. Kakao og espresso.
Tja, hvorfor ikke?

Ellers våkna jeg med gjenklistra øye
i dag.
Det er jo fint! Nå som jeg skal på tur med drømmemannen og alt. Men uansett så starter dagen min hos legen nå på morrakvisten, så da kan jeg vel
få et eller annet som leger det ganske kjapt. Det er godt med alt det fins medisiner for! Verre med alt det andre som en bare må leve med ..

Min kusine har fått et eller annet med skjoldbrukskjertelen. Det er visst veldig arvelig, og dattera har det også. Går visst ut over stoffskiftet etterhvert, men alle prøvene de tok av disse her to viste at stoffskiftet var ok. Mitt var også fint da jeg tok den prøven en eller annen gang i løpet av det siste halvannet året. Men nå har jeg bedt om en prøve for å se om denne her kjertelen også er normal. Hvis ikke .. så kan kanskje alle disse plagene mine henges på dette! Var inne på nettet og leste, og en skulle nesten tro det var en av mine vanlige sutreblogger jeg skumme gjennom! Vel, det er lov å håpe. Svaret får jeg om en ukes tid.

Tenk, det er allerede helg igjen. Jeg føler livet bare raser ifra meg, uten at jeg får noe særlig ut av det. Ekkel følelse. Det var liksom ikke slik jeg hadde tenkt det skulle bli da jeg traff drømmemannen og han gjorde alle disse kjipe hverdagene mine om til en fest! Han hadde vel ikke tenkt at den aktive kjærringa med det pågangsmotet skulle bli som dette heller. Det er godt vi ikke vet hva morgendagen bringer, for da tror jeg iallefall jeg hadde gjort en slutt på det for lenge siden. Før han kom inn i bildet. Dette livet mitt er nemlig ikke noe særlig å skryte av for tia, og slik har det igrunnen vært i et par år nå.

Jeg har tenkt å gjøre det aller beste ut av denne helga. I morra tidlig kjører vi mot Rygge, og videre med fly til Wroclaw i Polen. En langhelg, bare drømmemannen og meg. Gleder meg til det. Selv om jeg ser ganske mørkt på reisinga frem og tilbake. Jeg blir nesten utslitt bare av tanken, så jeg forsøker å fortrenge den så godt jeg kan. Jeg tror vi trenger et avbrekk fra hverdagslivet nå, begge to.

Ønsker dere en flott fredag! :o)

10 kommentarer
    1. Håper du og drømmemannen får en fin helg! -og så håper jeg så veldig at du finner ut hva som gjør at du hangler så fælt og kan bli bedre!! God helg

    2. God tur til Polen, det blir sikkert bra. Og så håper jeg at de snart finner ut av hva som feiler deg, uff det er slitsomt å gå slik og hangle.
      Gjenklistrede øyne på morgenen skulle vel tilsi allergi det?

    3. Egentlig stemmer alle plagene dine med sykdom i skjoldbruskkjertelen. Håper de tar en utvidet prøve så de kan finne ut ordentlig nå. Det kan noen ganger være vanskelig å påvise ved blodprøve. Håper av hele min hjerte at de finner ut noe! Min venninne fikk et nytt liv etter at de fant sykdom i skjoldbruskkjertelen og hun fikk medisiner for det. Ønsker deg og drømmemannen en herlig helg, kos dere! Klem .-)

    4. Inger Hilde Tønnesen: Har ikke helt troen på at det er det, men lar ikke noe være uprøvd. Kusina mi hadde ikke noe galt med den stoffskifteprøven, men det var noe galt likevel når de tok “den andre” blodprøven .. Håper også det snart kan bli en lysning her. Slitsomt å gå sånn uten at det egentlig er noe galt noen plass. Iallefall når en sliter i årevis.
      God helg til dere. :o)

    5. Uff får håpe legen tar deg på alvor, så er det bare å ønske deg god helg og en fin tur.
      Jeg tror nok at det tar seg opp etterhvert og at formen kommer tilbake:))

    6. Hei Marit! for lavt stoffskifte kan jo være årsaken! jeg har det og går på medisiner hver dag! men jeg har jo aldri vært så “langt “nede som du er , for jeg har tatt jevnlig tester siden begge brødrene mine,nieser og nevø har det.så det ble oppdaget tidlig.
      Håper de finner ut av det!
      Dere må ha en riktig God tur ! kos dere masse! godt å komme vekk litt 🙂 Hils Terje 🙂 klemmer

    7. god morgen.
      Den skjoldbrukkjertelen ja den er noe herk,du kunne jo få den fjernet:))
      Nei jeg spøker ikke,min biologiske mor hadde mange plager som resulterte i skilsmisse da jeg var lita,men etter att vi flyttet fra landet fikk hun opperert vekk den kjertelen og livet fikk en ny betydning:))og i dag har hun et veldig godt liv.
      Ønsker dere en kjempefin tur,en avbrekk kan være en vitaminsprøyte ja

    8. TrollmorDesign: Nei, jeg pleier aldri å lese verken nettsteder med sykdomsbeskrivelser eller legebøker. Har unngått å ha sånt i hus. Kan sikkert finne på et eller annet å feile kun ved å lese seg til det. Men måtte jo inn å se hva det egentlig var de feilte, før jeg spurte om å bli testa selv.
      Det går bra med dem begge to. De er bare litt utslitte og tåler ikke så mye før kreftene er brukt opp. Men med rett medisinering så skulle visst dette ordne seg etterhvert.

    9. God morgen 🙂 håper det går bra med kusina di, og ja hvis det er arvelig bør du nok få sjekket det, men du burde jo ikke lese alt du finner om det på nettet, for DA blir du sjuk da 😀
      Her har det også blitt mildt og på veien er det bare sørpe, håper ikke det fryser på nå. Jaja når rømmer jo du landet, ønsker deg en god tur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg