Trøtt, trøttere .. Marit

Ja, jeg vet igrunnen ikke helt hvordan jeg skal komme gjennom dagene jeg. Det er et slit. Ikke så mye mer å si om det egentlig. Jeg er trøtt når jeg våkner, enda jeg faktsik sover ganske godt om nettene. Nja, jeg sover jaffal. Det er et ork å komme seg avgårde til jobb og når jeg en endelig er på plass .. så er det faktisk et sant lite helvete å komme gjennom dagen.

Det er så kjipt å ikke orke en dritt etter jobb. Det er mørkt når jeg kommer hjem. Iallefall når middagen er fortært. Og hva så da. Jo, da blir en bare sittende her og vente til det er kvelden og det er på tide å finne senga. Igjen.

Er det bare meg som har det sånn ..
eller skal det være sånn liksom?
Er dette det normalt når en nærmer seg 50 og er i overgangsalderen bare det at ingen tør å si hvordan de egentlig har det? I redsel for ikke å bli trodd, men bare stempla som den sutrekoppen ..

En positiv ting: fotograferinga av lungene gikk bra. Røntgenbildene var
fine! Så dette er tydeligvis den eneste
delen av meg som kan kalles fotogen.

Jeg feiler altså ikke en dritt. Det i seg
selv er jo positivt. Jeg var litt redd for det der resultatet siden jeg føler meg så stusselig. Men gleden over å være frisk overskygges litt av den formen jeg reelt befinner meg i. Det hadde jo vært en aldri så liten fordel å følt seg litt mer toppers enn dette her ..

Kanskje jeg rett og slett bare har vondt i viljen? 

11 kommentarer
    1. solkro: Kan jo ikke skifte lege – igjen! Da føler meg meg iallefall som den hypokonderen. Jeg er jo blitt sjekka, for det meste tror jeg. Uten at de finner noe. Og det er nesten enda litt mer frustrerende ..

    2. Tove: Stoffskiftet er visst helt bra. Jeg er blitt sjekka opp og i mente, både hos legen og på sykehus/spesialistsenter. De finner ikke noe ..

    3. fruensvilje: Har aldri blitt trøtt pga. lysmangel tidligere. Stoffskiftet er helt toppers. Som det skal være for en dame på min alder.

    4. OKBente: Har aldri blitt sjekka så mye som etter at jeg bytta lege for halvannet år siden. Og alle prøvene er fine .. vet ikke om jeg har sjekka glutenallergi .. Men blir en ikke tynnere om en har det da? Slanker seg uten noen grunn liksom. Men der er ikke jeg! Langt derifra ..

    5. synnovesyr: Jeg har en fantastisk blodprosent .. B-vitamin er det lenge siden jeg har sjekka. Tror jeg. For noen år siden, var det der så lavt at det var et under jeg var oppegående sa min daværende lege. Fikk sprøyter, uten at det haddde noen virkning egentlig. Jeg har jo hobbyer. Fotografering og litt strikking. Men er ikke så mye å fotografere når det er bekmørkt fra kl. 17, og strikketøyet har jeg ikke orka å gjøre noe med i det siste.

    6. Så flott at røntgenbildene var bra:) jeg er også 50 og noen dager er slik du beskriver,trøtt og sliten,jeg har begynt og ta noen vitamintilskudd og syntes faktisk det hjelper.Syntes også det og ha fått meg en hobby hjelper på humøret,er jeg drittlei hjelper det ofte og gjøre noe jeg liker.Har du sjekket blodprosent og at du har nok B vitamin.vet at disse tingene kan gjøre en utrolig slapp.Håper du føler deg bedre snart:)

    7. Ka med; he du sjekka om du he gluten allergi? Og ej e enig med “SOLKRO”; kanskje du sku fått sjekka hos ein anna lege? Stau pau!

    8. jeg har noen plager jeg og men jeg er ikke trøtt og tiltagsløs.Enig med Tove,har du sjekka stoffskiftet eventuelt b12?eller kan det bare være mørket,mange blir trøtt i dei mørke månedene,du kunne jo prøve med lys.Håper du får det litt bedre

    9. Hei
      Jeg tror nok det er normalt å ha opp og ned dager men du høres jo verre ut, har du sjekket hormonene dine.? hvis ikke legen din finner noe bytt lege. Og hangle sånn i lang tid er ikke bra for selvfølelse din. Du er iallefall ikke noe sutrekopp men det kan være du mangler noe (vitaminen) eller ?
      Du får ha god bedring og ikke vent for lenge med å oppsøke second opition:))
      Goe knib

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg