Mandagstema uke 48 – adventstid

Advent ja .. jøss, er det allerede nå??
Som du skjønner så er vi ikke kommet så langt i forberedelsene her i huset,
verken julepynt eller adventsstake er på plass ..
Dermed må jeg benytte meg av bilder fra i fjor på dette mandagstemaet.
Litt fusk, jepp, jeg vet det.
Men nå ble det altså det alternativet jeg hadde i dag.

Kanskje på tide å finne frem noe snart?
Selv om det ikke akkurat minner om advent og snart jul
når en kikker ut av vinduet ..
Hadde nå helst ønska meg litt snø jeg da.
Det blir liksom ikke helt den rette stemninga før det er hvitt utenfor.
Mener jeg. :o)

Flere bidrag, fra folk som er litt mer oppegående på det punktet,
finner du her:

20 kommentarer
    1. Enig med deg! Bortsett fra en tur i skogen for å finne løv etc til en dekorasjon så er null og niks av julepynten kommet frem her ennå.

    2. Denne adventstida kommer litt brått på i år; selv om man ser at det stemmer på kalenderen, blir man litt i tvil når man ser ut… Absolutt høst her, selv om den første snøen kom, og forsvant, i går.

    3. Rakk akkurat å henge opp en julestjerne og et par advents-staker før det ble kvelden igår.
      Men blir vel en råd med resten denne uken håper jeg. Du hadde nå en nydelig stue med langbord, blir vel kanskje likt i år også? Kos deg i adventstiden, snøen kommer tidsnok den tenker jeg – sånn rundt midtnatt den 23.12.11.
      Vi hadde pluss 10 grader i går, men ikke noe utevær da det blåste kraftig.

    4. Du hadde det nå koselig og fint i fjor iallefall. Jeg har fått opp adventsstjernene, men kom jo på i går at vi ikke har noen adventsstake. Så jeg og gubben må ut i ettermiddag å finne en som passer oss.
      Ha en fin dag! Klem

    5. Det r ikke alltid man er i “rute” og da er det godt å ha noe å falle tilbake på.
      Klarer meg veldig bra uten sne, foreløpig .
      Ha en deilig mandag.

    6. Det var ihvertfall nydelig pyntet ifjor, så du mangler ikke verken pynt eller ideer! Du må pynte når du er i form til det og ikke gjøre det bare for å gjøre det liksom. Tenker det blir både advent og jul hos deg også jeg! Ha en fin dag, klem 🙂

    7. Hei
      Håper formen er oppadgående , den pyntinga har du jo dreisen på så du får sette igang når du føler du har nok krefter:) og litt juks takler vi 🙂

    8. Smukke stemningsfulde billeder, og jeg tror da helt sikkert du når det i år også.. Advent er jo kommet tidligt i år. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg