Slitsomme dager for halvsyk kjærring

I dag starta dagen min på legekontoret. Ikke det at jeg er så veldig syk, for det er jeg visst ikke .. det er iallefall ikke verre enn en aldri så liten alminnelig forkjølelse. Jeg trengte verken isolere meg eller bli hjemme fra jobb. Mente legevikaren. Selv om det kjentes veldig sånn ut i dag morges da jeg skulle ut av dyna. Forkjølelse à la Marit, den sitter vel og lenge og tar all futten ut av deg! Jeg har hatt det sånn bortimot en tre måneders tid og begynner å bli drittlei nå!

Den unge, til dels temmelig kjekke legen tok en prøve fra innerst i nesa mi. Laaaangt der inne, kjentes mer ut som om det var inni hjernen egentlig. Det var så tårer og sminke skvatt mens han førte den der lange pinnen sakte men sikkert, millimeter for millimeter, innover i nesegangen min. Åsså tok han en pause midt i!! Herregud da, hadde det ikke vært mye bedre å bare blitt ferdig med det? Uff. Vitsen med morratorturen var for å finne ut et eller annet som jeg ikke kan huske nå. Jeg skulle få en sms om noen dager hvis det var noe galt, eller om det var noe som skulle medisineres.

Ellers fikk jeg resept på en nesespray for allergikere. Allergi har jeg jo, men det pleier jo å dreie seg om pollen og gress og sånt som spretter frem på vårparten. Så jeg skjønner ikke helt hva jeg reagerer på nå på denne årstiden. Bikkja? Håper ikke det. Det rare var jo at da jeg var sykmeldt så var jeg aldri forkjøla på dette viset.

Kanskje jeg ikke tåler å være på jobb rett og slett? Du skal se at det er det forholdsvis nylagte teppet, som skal redusere støyen i vårt åpne landskap, som tar knekken på meg. Og det hjelper jo ikke så veldig at det ligger masse hybelkaniner her og der mellom pc-øyene. Rengjøring, det
er ikke så nøye tydeligvis. Her har de sikkert spart masse penger ved å kutte ut golvvasken til fordel for litt sporadisk støvsuging på de meste synbare flatene midt i glaninga.

Timene på jobb i dag var et slit. Ikke fordi jeg var så overarbeidet, men det blir jo heller ikke bedre av å jobbe i et program som jeg ikke takler hetl enda. Som trenger all min hjernekapasitet hele tiden, uten at det igrunnen hjelper noe særlig det heller. Etterhvert blir det nok bedre dette også, men det tar alt for lang tid! Gruer meg til søndagsvakta, for da jobber vi mot deadline og alt må bare funke umiddelbart på første forsøk.

Jeg avspaserte to timer på slutten av dagen. Så nå har jeg brukt opp alt jeg hadde av fri frem til nyttår. Neste gang jeg er dårlig det bare henges på den der forhatte “syk” knaggen.

Heteturene, de kommer og går litt. Jeg kutta ut de siste pillene jeg forsøkte, for det føltes som om jeg fikk en aldri så liten varmeeffekt ut av den bruken. Gadd ikke kjøpe nye da jeg gikk tom. Og da vettu, da ble jeg faktisk ganske bra etterpå. Merkelig. Men jeg gidder ikke fundere noe over det, bare nyte at det er litt roligere på den fronten. Så lenge det varer. Nå sover jeg ganske bra om nettene og det er sikkert det som gjør at jeg fortsatt er tålig oppegående selv om formen generelt sett er temmelig på bånn.

Egentlig skal jeg i syforening i kveld. Men mannen i huset der vi skal være venter på å bli operert. Dermed er det ikke sikkert de har lyst til å ha besøk av denne virusinfiserte kjærringa akkurat nå. Så jeg avventer beskjed derfra før jeg vet om det blir noe for min del eller ikke. Hadde vært godt å kommet seg ut litt, men jeg vil jo ikke lage trøbbel for noen heller.

Ønsker dere en fin ettermiddag og kveld. :o)

13 kommentarer
    1. OKBente: Veeeel .. det var nå etter disse kjappe spaserturene til og fra jobb et par dager dette blussa opp så skikkelig igjen! Tåler sikkert ikke luft heller .. Sov utrolig godt i natt etter to kaffi med bailys. Eller på min måte: Bailys med litt kaffi. ;o)

    2. Her er mitt råd som kan vere verdt å prøve; ta dej ein skikkelig treningstur ute i frisk luft; jogg eller gå raske gange, gjerne oppover bakke, slik at sveitten renn. Viktig å få sveitte ut. Når du kjem heim tek du dej ein varm dusj, eit varmt bad og ein “pellehyvert” som ej seie…:-) So kjenne du roa senke sej , du får sove godt og forhåpentligvis klare du tenke litt meir positivt. I morgå bestille du dej ein time med fotsoneterapi. Anbefales te mangt!

    3. Det er ikke noe godt å gå slik i ukesvis, håper du snart blir bedre og får litt energi, det sliter på imunforsvaret også, så til slutt er det den onde sirkel av bare slapphet. God bedring !:)

    4. Min vidunderkur er å gurgle varmt saltvann – skikkelig mengde salt! også nesespray! Håper du snart blir kvitt det, har jo hørt om det lenge nå… ikkje bra!! det kan bare bli bedre imorgen .. høres det ut som…. tvi tiv…

    5. Huff da.kjedelig og gå så lenge og være syk og alikevel ikke så syk at man er sykemeldt.Gubben her i huset har gått sånn og hangla i flere uker.Du får krype under et varmt teppe og ta livet med ro i kveld,god bedring:)

    6. fruensvilje: Har ingen tro på c-vitaminer etter disse siste månedene. Kjøpte et lass i Danmark sist vi var der .. og har pøst på. Virkelig pøst på! Men har det hjulpet for noe?

    7. Du skal ikke se bort fra at det er miljøet på jobben som gjør deg syk. Lurt å få sjekka hva det skyldes. Teppegulv burde være bannlyst.

    8. har en forkjølelse jeg også som ikke vil gi seg,det verste er den tette nesen hele tiden.Håper du snart blir bedre ,jeg kan jo slappe av så mye jeg vil men det kan jo ikke du.
      Du får pøse på med Cvitaminer

    9. Huff dette er ikke bra,har legen din tatt hormonprøver av deg jeg har jo selv hormonkrøll som min fastlege sier bare at det er noen hormoner som ikke ligger på nomalen men det er jo ikke noe sykdom.men man kan bli sliten og trøtt.Håper virkelig du blir bedre og at du får en velfortjent venninne kveld.
      Livet er jammen meg ikke enkelt til tider 🙂

    10. Livet er hard ja….. jeg begynte for 1 uke siden med murrende smerter i ryggen, samt strålinger ned i venstre bein. Jævlig vondt til tider, holdt på å gå på veggen til slutt, så ga det seg litt og for så å komme tilbake i full styrke. Torsdagen i forrige uke mistet jeg følelsen i beinet mens jeg kjørte, skummelt ja….
      Lege besøk fredagen, MR i går kveld, så da får vi se hva som har skjedd med den slitne kroppen. Jeg føler med deg her, sliter litt nå og da selv med HET kropp, litt bedre nå, men det hjelper nok på ettersom tiden går håper jeg.
      Leste en artikkel om at Cocosnøtt var bra for kroppen, så jeg har tenkt å prøve ut dette mot eksem, tørr hud, hår etc etc. Ha en fin dag videre 🙂
      Klemz

    11. Huff kjedelig med sånne forkjølelser som aldri vil gi seg…
      Vi sitter også i åpent landskap med tepper…Og rengjøring er ett stadig tilbakevendende problem….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg