Det blir en stille og rolig lørdagskveld

Drømmemannen ligger og sover på sofa’n. Ja, akkkurat det er jo ikke noe nytt egentlig, han er av den typen som bare kan bestemme seg for å sove litt .. og så gjør han liksom det. Uansett når på døgnet det måtte være. Så de der søvnproblemene er ikke en av tingene vi har felles. Det er jaffal helt sikkert! Men når det er sagt, så har nettene mine den siste uka igrunnen ikke vært så ille de heller. Kan ikke helt betegne det som problemer lengre. Heldigvis.

Men jeg har hangla gjennom hele uka. Feberblanke øyne og temmelig tett i toppen og sånn har det holdt seg, verken bedre eller verre. Til i dag. Nå føler jeg meg igrunnen helt utslått. Og det har vi felles, jaffal denne helga. Det er sjelden denne mannen min sier at han er dårlig, eller tar tabletter for noe, men i dag er altså dagen!

Egentlig har jeg vært litt av-og-på-syk helt siden september. Det er fint vettu. Føler seg liksom så bra når en går sånn og hangler i månedsvis. Kommer aldri opp igjen av gørra. Bare sånn halvveis, før en atter raser nedover i rekordfart. Kjipt. Egentlig. Men begynner å bli temmelig vant til det nå. Havner ikke helt nedi kjelleren lengre av den grunn. Og det er godt.

Vi har hatt en liten overnattingsgjest i natt. Henta barnebarnet mitt i barnehagen i går og leverte ho hos mamma’n for et par timer siden. Håper ikke vi har smitta ho med noe nå, for hadde det vært så ille i går så ville jeg jo sagt at ho ikke kunne vært hos oss .. Etter å ha gått gjennom det nyåpna Sørlandssenteret, spist på McDonalds og svinsa rundt en god stund i dyrebutikken så hadde vi fått mer enn nok. Jaffal de to største av oss.

Ho er flink til å sove denne lille prinsessa også. La ho 8 i går kveld og så våkna ho 8.30 på morra’n! Men da skulle ho opp – og det i rekordfart! Forsøkte å la ho ligge i vår seng litt, men det gikk ikke. Neida, magen hennes var helt tom (!) .. og når jeg sa at det sikkert ikke var farlig å ta det litt med ro en stund til, ja da måtte ungen tisse. Så dermed var det ingen vei utenom. Kan jo ikke oppfordre 3-åringen til å tisse i bleia akkurat.

Det blir en stille lørdag for oss. Kommer vel til å kveile oss på sofaen og bare bli der til senga roper. Fryktelig kjedelig med sånne bortkasta helger, men får håpe formen er bedre til mandag i det minste. Har ikke lyst til å være mer borte fra jobb jeg. Har igrunnen brukt opp kvota mi, sikkert for resten av livet.

Med dette bildet, tatt ut av stuevinduet for en halvtime siden, ønsker jeg dere en fin kveld. :o)

7 kommentarer
    1. Mange drømmemenn som er gode på å duppe litt av i sofaen..;) Er ikke godt å gå slik å hangle, det tar alle krefter og litt til, og slike søte små krever også litt energi. Håper du får en god natt og at du våkner litt mer opplagt imorgen, du vet ingen helger er bortkastet selv om man ikke orker så mye, man er der man er når man er der -det er det som er livet:)

    2. Greit å kunne sove på kommendo he…he…ønsker det hadde vært meg da.
      Stiller og rolig her i kveld. etter at ribben har blitt inntatt slapper vi helt av og nyter den rolige stemningen.

    3. Nydelig barnebarn du har:)her blir det også stille i kveld,gubben ligger langflat på sofan og er forkjøler og selv har jeg en barnekåpe jeg må gjøre ferdig,men helt greit med en rolig helg også.Ha en fin lørdagskveld:)

    4. Så nydelig barnebarn du har da 🙂 En skikkelig liten solstråle jo:) Håper du blir frisk igjen snart, det er kjedelig å gå rundt og hangle over så lang tid! Ha en fin fin lørdag under pleddet, både du og drømmemannen:) Her skal jeg, barn og bikkjer bare kose oss under pleddet vi også, mannen har reist på jobb….. så jeg får drikke min rødvin alene utpå kvellinga 🙂

    5. Først for et bilde nydelig.
      Og den lille tulla din er veldig søt og det er jo kjekt å ha de på besøk spesielt når de er så flinke å legge seg. Jeg har fått gubben hjem fra jobb for han har hanglet en god stund og håper ikke dette smitter meg da jeg føler meg litt sånn ” under the weather” men det kan like godt være disse hersens hormonene vi sliter med. Det er godt å høre at du har fått sove litt bedre da 🙂
      Ha en koselig lørdagskveld.

    6. Stille lørdagskveld her også, siden jeg blir alene hjemme, men jeg skal begynne på pulsvantepar nr 2 til deg, så da koser jeg meg. Med strikketøy går det ikke an å være ensom eller kjede seg. God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg