En romantisk tur for to

Det er akkurat det vi skal. Snart.
Om bare en måned rett og slett. Vi bestilte helt på impuls forrige lørdag.
Begge hadde vi to feriedager til gode og de måtte jo brukes til noe.

Det er bare to måneder til vi skal til Tallinn.
Den turen er ikke for to, men for ti, og det er noe ganske annet.
Det er en festetur, rett og slett. På et hotell som jeg aldri hadde bestilt om det var opp til meg.
Det ser ikke koselig ut og er det sikkert ikke heller.
Men som sagt, vi skal feste og ikke oppholde oss på rommet.
For noen hundrelapper ekstra kunne vi fått noe helt annet.
Men vi fulgte bare med de andre .. 

Men dette derimot, det tar jeg helt på min kappe:


Alle bildene er lånt fra diverse bookingsider via google.no

Hotellet heter Art Hotel og ligger i Worclaw i Polen.
Jeg har aldri vært der før.
Har du?
Isåfall vil jeg gjerne ha tips og ideer på hva som er verdt å se.
For selv om vi har slått på “stortromma” og leid den mest eksklusive leiligheten de hadde,
så skal vi jo litt ut av det rommet også.

Ulempen med denne reiselysten er jo at oppussingen
av stua nok en gang blir nedprioritert.
Men en kan visst ikke få alt her i verden, dessverre.
Hadde vi droppa disse to storbyturene så hadde nok nye vegger og
kanskje også nye sofaer vært på plass om ikke så lenge.
Men der forsvant det ønsket – igjen!

;o) 

18 kommentarer
    1. Inger Hilde Tønnesen: Ja, Hilde, jeg har lest det. :o) Noen er bra, noen er kjempedårlige. Vond lukt, surt personale .. men de fleste er enige i at det ligger veldig sentralt. Og det er litt bråk om kveldene fra ei strippebule tvers over gata. ;o)
      Jeg har jo klart meg ei natt på Cabin Hotel i København og klaget ikke over det. Men det var nytt og fint, selv om det var lite .. andre gjester igjen vil aldri sette sine bein på et sånt hotell igjen.
      Er som sagt ikke så fin på det, men synes bare ikke dette Metropol-hotellet ser noe koselig ut i det hele tatt. Mener ikke å kritisere eller klage, men skjønner jo at det er blitt tatt opp sånn etter at dere har lest dette. Beklager det.

    2. “Hotell Metropol Tallinn” Har bodd på dette hotellet før så vi visste hva vi gikk til. Meget bra hotell med god frokost. Rommet var fint og god service.
      Veldig bra hotell,med hyggelig betjening.. Hotellet ligger veldig sentralt-kort vei både til havn,kjøpesenter og markedsplass.. Kan på det varmeste anbefales:):)
      Her er komentarer fra gjester på hotellet ! 🙂 klem 🙂

    3. Elisabeth Oliegreen: Mannen ville bo på samme som dere andre. Så da ble det sånn .. Men vi skal vel ikke sitte der og glo heller, så det spiller vel ingen rolle. Jeg er jo ikke så fin på det, men det så temmelig stusselig ut det vi skal på. Klems tilbake. Håper vi sees snart. :o)

    4. Det er helt topp at dere skal til Polen,men dere kan jo bare oppgradere dere på hotel i Talin.Det er da ikke no problem. Det er ikke så lett når det er 10 stykker som skal reise. Klem til deg fra meg.

    5. Solkro: Jeg pleier ikke bry meg så veldig jeg heller. Men stort sett reiser vi til plasser der det er varmt, og da er en jo ikke akkurat innendørs. Men jeg vet akkurat hva jeg vil bo i, liker ikke digre komplekser med 20 etasjer. Aller helst vil jeg bare til hotell der det er 2-3 etasjer, eller en egen bungalow. Men det må ha litt sjarm, uansett hva det er. Sånn luksus som dette pleier vi ikke å velge.
      Har vært både i Litauen, Latvia og Estland tidligere, men aldri Polen. Det er sykt billig i alle disse landene, pengene rekker veldig langt og en føler seg litt som millionærer for en stund. Litt gøy det og.

    6. Hvis det er festetur hadde jeg ikke brydd meg,men en romantisk tur for to,tja da hadde jeg nok gått for det du det du har lagt bilder ut av . Vi er jo forskjellige alle sammen noen bryr seg om komfort andre er fornøyd bare de har en seng å sove i. Uansett Tallinn høres spennende ut jeg har aldri vært i Baltikum land men har veldig lyst til det.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg