Trøtt, trøttere, trøttest

Jepp, det er en perfekt beskrivelse av meg akkurat nå. Jeg tåler visst ikke sånn overganger fra kveldsjobbing, til dagjobbing. Jeg som bare elska dette her før. Ja, ikke det, jeg elsker å være på jobb på kveldstid (rent bortsett fra at jeg savner å være hjemme hos drømmemannen da).

Det er gøyere her på kveldene. Det er mye mer hektisk, siden vi jobber mot deadline og det er da en får den virkelige følelsen av at en jobber i avis. Likevel mer rolig. Når en tenker på omgivelsene. Det er ikke så mange folk som løper frem og tilbake, prater og maser. For det der er temmelig slitsomt når en har øresus. Nesten det verste som fins egentlig. Det trigger denne drittlyden i hodet, så volumet blir enda mer uutholdelig enn det normalt er.

Men altså, i dag var det den der overgangen fra kveld til jobb. Puuuh!! Tidligere sovna jeg jo med en gang jeg la hodet på armen til drømmemannen. Det var tider det, men uff så lenge siden det er. Nå er jeg lys våken og litt gira når jeg kommer hjem. Temmelig skravlesyk egentlig. Nytter ikke legge seg da, så jeg blir sittende oppe till nærmere to. Spiser litt, drikker noe te eller noe sånn, tar et par innsovingstabletter og venter til jeg kjenner jeg blir litt trøttere. Så kryper jeg til køys, krysser alt jeg har og satser på det beste. I natt gikk det ikke så galt egentlig. Men likevel er det en overdrivelse å si at jeg er opplagt.

Jeg føler meg som om jeg er tygd og spytta ut igjen. Som ei vaskefille. Noe som har sett sine beste dager .. ja, du skjønner vel tegninga? Og jeg ser vel sånn ut også. Sliten og grå.

Har bestemt meg for å ta noen solariumtimer. Har til og med et sånt solkort med noen hundrelapper på. Prøvde meg før vi skulle til Mexico her tidligere i år, men gav opp. Det er jo så varmt og innestengt og litt klaustrofobisk inni de der boksene. Selv med allverdens tropiske lyder, dusj med og uten aromadufter og vifta på full guffe. Men jeg tror det hadde hjulpet litt likevel. I det minste hadde gråfargen forsvunnet. Ja, jeg har faktisk aldri hatt et sånt grågrønt tryne i hele mitt liv!

Helga har vært fin og hektisk. Familieselskap, ut å spise med noen vennepar, lang gåtur med bikkja i går. Ikke helt vant til det der lengre, så i går gikk jeg jo nesten i søvne, selv om det faktisk hjalp å komme ut litt i tåka! 

Vi har en del planer fremover i helgene og jeg gleder meg til det. Må komme litt inn i tralten igjen, med å leve normalt. Ha noe å se frem til. Gjøre noe, utenom jobben liksom.

:o)

9 kommentarer
    1. OKBente: Liker kaffi med bayileys oppi, men det egner seg litt dårlig i kombinasjon med jobb liksom. Dessuten kan jeg ha kaffilatte, om den ikke smaker så alt for sterkt kaffi. Jada, jeg er sær og drikker ikke noe jeg ikke synes smaker godt! ;o)
      Ha en fin dag du også.

    2. Ej trur du må lære dej like kaffi. Det e so mange variantar av smakar…vanskelig skjønne at ein ikkje kan like kaffi:-) Uansett, ofte e det det kaffien gjer med dej so e so herlig, syns ej:-) So oppskrifta e; beina på bordet og få blodsirkulasjonen i gong, kaffi ei ein god kopp som e god å halde i og livet er plutselig litt herligare 🙂 Syns ej..!
      Ønske dej ein fine dag!

    3. Solkro: Har alltid pleid å ta sol før vi skal reise vekk til sydligere- eller mer eksotiske strøk. Blir fort brun, men liker ikke å være så forsiktig når vi endelig er kommet oss avgårde på en ferie. Så da er det et must med litt underlag sånn på forhånd. Men fordi jeg har vært så varm og ekkel i det siste så orka jeg ikke sist. I det solariumet jeg har pleid å benytte så har de innebygget musikk i senga. Hehe. Ser omtrent ut som et liggende romskip ..
      Takk for det, dagen blir nok bra likevel skal du se. :o)

    4. Uffda ikke godt men det hjelper med solarium hvis du er forsiktig , jeg tar alltid en liten runde på våren en åtte til ti ganger et mye tips er lydbok,jeg kjeder livet av meg i de boksene og har vanskelig for å ligge stille så lenge dvs max 20 minutt .Håper du får en god dag til tross for at du er trøtt.

    5. Monica Myrvang Friis: Kaffi ja .. hehe, jeg drikker ikke kaffi jeg. Men det er jo mulig det hadde hjulpet. Kanskje akkurat det jeg trenger?? Men det smaker jo så utrolig VONDT!!!

    6. Her er det også mange trøtte tryner i dag. Kom hjem klokka halv to i natt og ingen sjanse til å sove i dag, men hva gjør man ikke når man blir seriemestre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg