Mandagstema uke 45 – langt borte

Ny uke, ny mandag og nytt mandagstema.
Fyttegrisen så fort tiden går, det er skikkelig skummelt.
Spesielt når jeg tenker på hvor teite jeg synes mine foreldre var da de sa tiden gikk fort.
For den gjorde jo ikke det. Ikke da. Men det er lenge, lenge siden det ..

Valget i dag falt på dette bildet.
Disse øyene befinner seg langt borte, både på den ene og den andre måten.
Bildet er fra den Den Dominikanske Republik.
Fra hotellet vårt så dette her ut som en passelig ettermiddagstur,
 men det var veeeeldig langt den dagen vi gikk ut dit.
Mulig det hadde noe å gjøre med de 40 varmegradene også da, men …

Hva befant seg så på disse øyene?
 Absolutt ingenting.

For mange år siden hadde noen prøvd å realisere en drøm.
De skulle bygge en restaurant på hver av øyene,
de hadde en skikkelig plan om å lage dette til en flott turistattraksjon.
Men det forble med drømmen, for da broene sto ferdig var det slutt på pengene.

Grunnmurer, toaletter, flere benker og bord var støpt opp her ute.
Og det var det. Nå var det helt forfallent og gjengrodd.
Vi følte oss veldig langt borte fra virkeligheten,
nesten som om vi var med i en Idiana Jones-film.

Men nå tror jeg det er på tide jeg forsøker å sove litt.
Krysser fingrene for at det går bra, for om ni timer til så må jeg være på plass på jobb igjen.
Selv om jeg akkurat kom derfra.

Flere bilder fra ukas mandagstema finner du her:

Ha en fin dag, når den begynner igjen!
:o)

19 kommentarer
    1. Torunn: Vet ikke helt om jeg er så enig i det der at hjemme er best. Er veldig reiselysten, hele tiden .. og det er masse plasser på jorda jeg ikke har vært. Skulle bare hatt litt flere fridager og litt mer lønn. ;o)

    2. Borte bra, hjemme best?? Men så deilig med ett lite avbrekk i hverdagen. Det ser i hvert fall helt nydelig ut på bildene. Skjønt :))

    3. Janne: Så koselig da. En “voksen” bogger fra samme by. Tror ikke det er så mange av oss. Fin blogg du hadde. Tar en nøyere kikk en gang jeg ikke er på jobb. Er bare innom litt nå fordi jeg venter på en annonse .. Ha en fin dag du også.

    4. Nydelige bilder med fine og friske farger!
      – ser du holder til i samme flotte by som meg (Kr.Sand)
      Ønsker deg en fin mandag!
      Klem fra Janne

    5. ernashus: Takk. Ja, dagene er mye, mye bedre nå enn tidligere. Selv om jeg er trøtt og har skikkelig øresus og masse annet som irriterer og gjør meg litt lei. Men det ser lysere ut .. ikke bare langt der fremme, men rett og slett her jeg er nå. :o))

    6. Grete: Noen (få) timer ja, men det er bedre enn ingen. Våkner vel utover dagen. Den der overgangen fra kveld til dag er litt slitsom må jeg bare innrømme. Mulig jeg er blitt for gammel til dette her skiftarbeidet?

    7. Mona: Ja det kan du godt si. Det var mange slike prosjekter i det landet. Hotell som sto helt ferdige, uten at de var tatt i bruk. Litt mangel på langsiktig planlegging.
      Mange hotell var lagt ned og bygningen sto bare der og forfalt (eierne hadde bygd nytt et stykke unna), mens innbyggerne i landet bodde i hus sammensatt av det de hadde funnet, blikktak og skrot .. Fatter ikke at de ikke kunne få flytte inn i alle de store bygningene som bare sto der til ingen nytte. Noen ting skal en visst bare ikke forstå.
      Vi har det godt her oppe i nord, selv om jeg godt kunne hatt litt mer av det klimaet og temperaturene som de tar som en selvfølge der nede.

    8. God morgen 🙂 nå har du forhåpentligvis vært langt borte .. i drømmeverden noen timer :))) Flotte bilder av drømmer langt langt borte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg