Vellykka kveld på by’n

Heisann og god søndags formiddag. :o)

Hadde en utrolig koselig og gøy kveld i går. Beste byturen på leeeenge, takket være fantastiske kollegaer. Ikke det at jeg flyr beina av meg til byen, verken for å feste eller shoppe lengre, men når jeg er ute synes jeg alltid det er så kjipt. Utrolig kjedelig rett og slett. Og så vil jeg helst hjem fortest mulig. Ja, innerst inne vil jeg jo helst ikke ut engang .. men i natt var jeg ikke hjemme før kl. 2.

Alt ble bare helt vellykka. Selv om verken humøret eller selvfølelsen var så toppers før avgang. Når en blir møtt av kommentarer som: – Håret ditt er flott. – Det ser ut som du har slanka deg  .. ja så gjør jo det litt med både det ene og det andre.

Merkelig nok er ikke dagen-derpå-følelsen så fremtredende heller. Jeg merker jo at jeg har vært ute på galeien, for å si det sånn, ikke minst på øresusen. Den har jo bare skrudd seg opp på max volum og kommer vel til å bli stående sånn i et par dager, minst. Men det var verdt det!

Timene med faglig input og gjennomgang av det nye produksjonssystemet var også helt ok. Ble faktisk litt beroliget der og da. Jeg som har sett ganske mørkt på dette. For når jeg prøver å lese i boka jeg har gått til anskaffelse av, så virker det som det blir satt på en sperre inni hodet mitt, det trenger liksom ikke noe inn der. Og den opplæringa vi kan klikke oss inn via internett for selvstudering, i ledige stunder på jobb, den har jeg gitt opp. Men det så altså ikke så galt ut. Vi skal jo tross alt ha fire hele dager med kursing før vi skal produsere i dette her, så noe bør jo feste seg, før en blir kasta ut i det. Og det er bare et par uker til ..

Vi spiste på Makrellen på Fiskebrygga. Har vært der to ganger tidligere og har to særdeles negative opplevelser derfra. Dårlig service og elendig mat. Men til og med de imponerte stort. De har riktignok fått ny kjøkkensjef siden sist, men at det skulle bety så mye var jo bare helt utrolig. Jeg spiste pannestekt hjorteplomme, noen hadde lammeskank og andre urtebakt steinbitfilet – alt så like godt ut. Så etter denne kvelden kan Makrellen anbefales!

Siste øla ble inntatt på Victoria. En plass det er greit å gå bare for å se på folkene igrunnen. For her er det litt av hvert. Selv om det har bedra seg betraktelig de siste årene. Tidligere var dette plassen om du trengte å plusse på selvtillitten litt. For her var det mye elendighet for å si det rett ut. En følte seg som et friskt pust i mengden av grå, fordrukne mennesker, så det mangla ikke på oppmerksomhet om du stakk hodet inn døra her i løpet av byturen. En litt tragisk plass hvor mange sorger og knuste drømmer ble drukna i løpet av døgnet. Men hva kan en forvente på en pub som åpner kl. 9 om morra’n?

Jeg er utrolig glad for at jeg hadde en mann å komme hjem til iallefall. For å sitte å se på de som ikke har noen hjemme, sånn henimot stengetid, når de vet at siste sjanse snart er over for kvelden .. uff. Det er tragisk det!

Akkurat nå er jeg faktisk veldig fornøyd både med det ene og det andre. Har funnet min drømmemann, har verdens skjønneste kollegaer og en arbeidsplass jeg gleder meg til å gå til hver dag. Åsså selvfølgelig kan jeg remse opp barn og barnebarn, familien ellers og det meste av det som er med på å gjøre livet godt. Så om nå bare denne overgangsalderen kan gi seg snart så tror jeg nesten jeg må forandre navnet på bloggen også.

;o))

8 kommentarer
    1. Så fint att du koste deg ute da,men tanke på att du egentlig helt ville ha vært hjemme.Enig med deg når det gjelder andres skjebner,mange har det desverre ensomt og ikke noe godt.Etter å ha sett slike menneskeskjebner ,er det nok enda bedre å komme hjem til sine kjære tenker jeg.
      Ha en fin søndags kveld

    2. Jeg kan skimte mange lysglimt her ja. Så flott. jeg er heller ikke så glad i å gå på byen, spise ute er som regel koselig, men jeg drar heller hjem enn å bruke tiden på utesteder, der er det bare bråk. Ha en fin søndag

    3. Ja det er ofte slik. Selv om humøret ikke er på topp og selvfølelsen er på bånn så hjelper det nesten alltid å gå ut. Ja alltid godt å ha noen å komme hjem til, et lite minus ved singeltilværelsen det desverre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg