Rundtforbi på Lanzarote

Jeg har hatt en del dårlige erfaringer fra reiser til Kanariøyene. Har vært på Gran Canaria to ganger, Tenerife to ganger og Lanzarote en gang. Sistnevnte tur er det kaldeste sydenturen jeg i mitt liv har hatt. Har aldri vært så kald i hele mitt liv. Var der i 14 dager og tre halve dager gikk det til nød an å oppholde seg på stranda. Sånn på trass i det minste. Bare fordi en liksom var i syden.

Det regnet størsteparten av tiden. Og blåste. Noe helt forferdelig. Jeg var sjeleglad da jeg fant en sportsbutikk som hadde salg på “vinterklær”. Iallefall ei vindjakke med innerjakke i fleece. Orange og offwhite, men det var den eneste varme greia de hadde og jeg hadde nok kjøpt den om fargen hadde vært spygrønn også.

Å reise til Kanariøyene mellom desember og mars er risikosport spør du meg. Mulig jeg bare har vært ekstremt uheldig, men det ha iallefall vært så ille at jeg har sagt aldri mer. Ikke noensinne. Og når en kommer ut i april/mai så er det jo andre plasser en kan dra til, som er
mye mer interessant enn det vi nordboere kaller “syden”.

Jeg drar ikke til sydligere strøk for å oppleve temperaturer som en dårlig sommer i Norge. Jeg vil ha det varmt. Godt og varmt. Bikinivær og sol fra morra til kveld. Lange, varme kvelder. Selv om jeg gjerne vil se meg rundt også og ikke bare ligge rett ut på stranda. Da vi var på Lanzarote var det så kaldt at vi ikke engang hadde varmt vann i dusjen og det var iskaldt i leiligheten! Det varme vannet kom fra store tanker på taket av hotellet, som mer eller mindre ble varmet opp av sola. Og sola .. den hadde tydeligvis tatt ferie ..

Men vi fikk iallefall se en del av øya. Og de tre dagene vi leide bil så kom sola! Typisk eller? Om været hadde vært helt topp så hadde vi jo ikke kommet hjem med så mange inntrykk fra øya. Da hadde det vel vært mer sol og strand og sånn, så bortkasta var ferien ikke, bare ikke helt som forventet.

Her kommer noen av bildene fra en litt annerldes sydenferie:

6 kommentarer
    1. morline: Brasil hørtes jo slett ikke dumt ut. Akkurat nå har vi ingen reiseplaner, blir nesten litt stressa av å ikke ha noe på gang. Men mulig det dukker opp noe likevel, mellom nyttår og sommerferien en gang. Håper det.

    2. Så utrolig mange flotte bilder, ser nesten ut som prospektkort.
      Likte veldig godt bildet av deg – med piggene ute – (:o))
      Joda, det kan være dårlig vær der også, men sjangsene er minst for at det skal inntreffe i alle 14 dagene hvis du reiser til Maspalomas eller Puerto Rico eller Mogan på GC.

    3. Mange flotte bilder med mye gode farger . men synd du har hatt slike dårlige opplevelser Min far har huset i Brasil, så planen vår dreier seg nå om å bli frisk nok til å kunne bestille billetter som er steikende dyre, men vi lever gratis og billig dere nede. Vi lever godt på mat penge vil ville brukt her hjemme og til og med kunne shoppet litt ) Kanskje en Brasi tur i vinter hadde vert løsningen.) Jeg kan ordne plass og bo med vert 😉

    4. aldeles nydelige bilder.
      Sist vinter da vi reiste på cruise var vi på lanzarote 1 dag,det var i november,det var den varmeste dagen på hele vår tur og eneste dag vi låg på stranden og badet i havet:))hell og uhell ,det er nok litt gambling ja å reise vintersdag:))

    5. Mange flotte bilder :)) Jeg har vært på Lanzarote en gang, og da var det heldigvis varmt, men for min smak er det altfor for goldt på den øya så jeg kommer ikke til å reise tilbake.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg