Så var enda en uke snart over ..

Det var et lite sjokk å våkne til det rødhårete, trøtte menneske i speilet i dag morges. Wooow liksom. Hvem pokker er det der? Og ho har ligget på armen til min drømmemann i hele natt .. hmm .. Jaja, gjort er gjort og det finnes verre katastrofer enn dette. Hår gror ut igjen. Kan forandres og gjøres om. Det er ikke den ting du ikke kan gjøre med høysåta på toppen, om du bare gidder og tør. Og jeg tør tydeligvis. Det er bare så lenge siden jeg har gidda. Skal holde ut som rødtopp til jeg likevel må til frisøren for å klippe meg igjen, det er sikkert ikke så mange ukene til. Drømmemannen er visst ikke helt sikker på om han liker det eller ei. – Noen striper oppi hadde sikkert gjort susen, var kommentaren. Så da så. Helt vellykka var det nok ikke. ;o)

Mørkerødt hår krever en del mer sminke enn det jeg er vant til. Sånn i hverdagen, iallefall om en skal se litt fjong og stelt ut. Og når jeg i tillegg aldri har vært så bleik før i hele mitt liv, så sliter jeg litt. Vurderer å ta noe sol, det er jo ikke så langt til nærmeste solarium herfra. Men så var det det igjen .. orker jeg å ligge inni den boksen sammen med disse heteturene? Sist jeg forsøkte, rett før vi reiste til Mexico tidligere i år, så fikk jeg jo helt hætta der inne. Kjentes ut som om jeg fikk både hjertetrøbbel og pustevansker og alt på en gang. Måtte ut etter bare sju minutter og ble sittende som en svett klump på golvet og hyperventilere i noe som virka som en evighet. Vurderte å ringe drømmemannen for å be han komme ned og redde meg, men det var jo også litt teit, siden det var jeg som hadde bilen ..

Det er løgn å si at disse to, tre siste ukene har vært gode. Men jeg henger med og forsøker å gjøre det beste ut av det. Klager en del her, men dere får bare se gjennom fingrene med oppgulpene mine, eller hoppe over de sure blogginnleggene som kommer med mer eller mindre jevne mellomrom. Jeg har forsøkt å skjerpe meg litt, men det har vel igrunnen ikke hjulpet så mye. Øvelse gjør mester, så kanskje en gang ..

Har vært en særdeles sløv begynnelse på søndagen dette. Jeg er stort sett litt sløv for tia. Selv om de innsovings- eller sovetablettene eller hva det egentlig er, ikke funker så bra til det de er ment som, så blir jeg iallefall sykt sløva sånn resten av dagen når jeg har tatt dem. Går litt i en døs på en måte. Sikkert like greit, for det er ikke så mange hyggelige tanker i mitt hodet for tia. Men jeg sover iallefall litt mer enn jeg gjorde, så jeg er ikke helt på felgen lengre. Det går fremover, om enn litt seint. Og litt i bølgedaler også. Tre skritt frem og to tilbake.

Snart får vi besøk av bonusbarnebarnet og mamma’n for en liten stund. I ettermiddag kommer mine døtre, svigersønn og barnebarnet til middag. Det er ganske lenge siden de har vært her og spist, sånn planlagt iallefall. Så det skal bli koselig.

Ønsker dere en fin høstdag hvor enn dere befinner dere. :o)

3 kommentarer
    1. Her skal du kunne dele både det ene og det andre – du er nok som de fleste andre mennesker med oppturer og nedturer. Har det litt på samme måte selv – Noen dager kommer det noen sure oppstøt og noen dager er liksom helt ok og så har du flotte dagene i mellom 😉 Rødt hår krever nok litt farger i ansiktet, men det var veldig kledelig på deg og du fikk et helt annet utseende ,) Synes nå ikke du klagde for mye heller – Håper du fikk en koselig middags stund – Viktig å ta vare på de gode stundene 😉

    2. Det var anderledes å se deg med rødt hår, og det var litt anderledes men slettes ikke ukledelig :o))
      Når jeg leser om hetetoktene dine, så føler jeg med deg… Jeg er jo 2 år eldre enn du, men har heldigvis ikke hatt noen plager enda å krysser fingrene for at jeg slipper unna. Har jo erfart kolleger som har hatt det ille å sett hvordan de sliter :o( Syntes ikke du skal slutte å “SYTE” jeg, det er godt å få det ut :o))
      He en fortsatt fin søndagskveld :o))

    3. Synes det går greit å lese innleggene dine selv om det blir litt sutring:))greit å sutre til noen og vi her ute tåler det nok.
      Får håpe hetetoktene dine snart gir seg dette er mye verre enn det jeg har,trur nok ikke jeg ville gått inn i det solariet nei,uff det hørtes fælt ut.
      Ellers syntes eg du såg flott ut eg,ikke grå som du mener:))
      Håper du har hatt en trivelig dag og nyt kvelden,i morgen er det en ny hverdag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg