Preikestolen, tilbaketuren/overnatting – del 3

Jeg var utrolig glad da jeg kom tilbake til bilen!
Tror nesten aldri jeg har vært sliten i hele mitt liv, men denne ganga var det jo
en grunn til det. Mye verre om en bare er helt utkjørt uten at det er noe spesielt.

Vi leide ei hytte ca. en halvtimes kjøretur fra Preikestolhytta.
Koselig plass med et lite vann og prisen var bare 600 pr. natt
for hytte med to soverom og 6 sengeplasser.
Det meste en trengte var der; sengetøy, kjøkkenhåndklær og såpe,
ikke trengte vi å vaske ut etter oss heller.

Trenger du overnatting nær Preikestolen, og synes dette så greit ut?
Ta en titt på Wathne Campings hjemmeside.
Men om du ikke liker litt søtlig, rar lukt på soverommet,
og ekstremt dårlig trøkk i dusjen, så unngå hytte nr. 7!

Dagen for hjemreise åpenbarte seg med lavt skydekke og regn i lufta.
Så vi hadde absolutt valgt rette helga, og dagen, for denne turen.
For siden har det vel igrunnen vært litt grått og blaut.

Heter det forresten Preikestolen – eller Prekestolen?
På skiltene sto det Preikestolen og siden det jo er navnet på denne her fjellhylla
så er det jo ganske naturlig å skrive det sånn.
Mener jeg .. en forandrer jo liksom ikke skrivemåten på et navn
etter dialekten .. eller?

:o)

5 kommentarer
    1. Anonym: Hei på deg og takk for koselige ord.
      Det var faktisk ikke glatt, bortsett fra for drømmemannen som hadde litt slitte skosåler. Vi andre hadde skikkelige fjellsko, så vi klarte oss helt bra! Det skal ikke stå på utstyret vettu! ;o)

    2. venkesstrikk: VI brukte tre timer opp og tre timer ned … sånn cirka. På skiltet sto det riktignok at det ville ta to timer. Men så spreke var altså ikke vi!

    3. Heisann.
      Nå har jeg enda mer lyst til å dra dit. Griper en dag mulighetene. Var det ikke glatt etter alt regnet? Jeg var på tur til et lite fjell ,men jeg falt så lang jeg var ,og sklei på fjellet på vei ned fra toppen.
      så herlig å bo på hytte .Det kan jeg ha i bakhue at det går ann. For det er jo fint å bruke helga på en slik fin tur. Trenger jo hvile også.
      Ha ei god uge , og takk for titten igjen. Alltid flott å se bildene dine ,og lese innholdet i teksten også. føler jeg har fått meg en fin tur allerede 😉

    4. sitter bare og nyter turen din,min søster bor på Sandnes og har snakket om preikestolen,har jeg helse til det neste gang vi besøker henne vil jeg opp jeg også:))takk for turen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg