Familiebibelen – anno 1905

Her er litt arvegods jeg har.
Igrunnen bryr jeg meg ikke så mye om gamle ting,
men denne her går slektens gang, fra den eldste til den eldste i neste ledd.
Siden min mor døde veldig kjapt og veldig tidlig
hoppet den over et ledd for 20 års tid siden.
Og plutselig ble den min.

Ikke noe å si på utførelsen og detaljene iallefall.
Her er det mange sider tegninger både sort/hvitt og farger, karthenvisninger;
en liten avdeling for familiebilder, sider for hvem som er født,
hvem som har gifta seg med hvem,
hvem som er døde.

Jeg må nok innrømme at det er den fineste boka jeg har.
Selv om jeg ikke har lest den.
Til vanlig står den trygt plassert i barskapet ..

:o)

9 kommentarer
    1. fruensvilje: Skal ta noen flere bilder etterhver, så dere kan se mer inni. For den er virkelig helt spesiell. Står at den er fra 1905, og det er også da slekta er begynt å skrive i den.

    2. Foreldrene mine har også en familiebibel. Jeg er ganske ivrig på slektsforskning og familiehistorie, så jeg håper at denne endag skal bli min.
      Det er veldig spesielt å ha en slik eiendel. Du er veldig heldig! Virkelig en skatt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg