Kunne det friste med en safari i Kenya?

Jeg har alltid lyst til å reise jeg! Når jeg i tillegg er syk, og ikke orker å gjøre stort, så er turen inn til diverse reisearrangører via nettet ganske kort. Siden drømmemannen enda snakker så varmt om turen vi hadde til Gambia/Senegal for noen år siden så er det altså en slik sammensatt tur jeg har surfet på nå. En uke på rundreise og en uke på ei strand. En perfekt kombinasjon spør du meg.

Og jeg fant en også. Som dessverre ikke passer for våre lommebøker, men en gang .. Jaja, det er jo lov å drømme jaffal. Det koster ikke noe. Heldigvis.

En 14 dagers tur til Kenya, inkludert fem dagers safari, det hadde vært noe det! Det som frister mest er vel safarien. Bo på forskjellige plasser hver natt, oppleve noe nytt hver dag. Yess!! Kunne vi bare ha fått inn en aldri så liten lottogevinst snart så kunne dette ha blitt virkelighet. Eller forresten, den måtte ha vært ganske stor denne gevinsten .. for jeg har igrunnen litt gjeld jeg skulle ha kvitta meg med i samme slengen ..

Southern Palm Beach Resort ligger like ved Diani Beach ved Mombassakysten. Det er et fire stjerners all inklusive hotell, som består av flere bygninger spredt utover i en stor hage, hvor det også er to bassengområder. Det ene er Kenyas største. Ikke at de der bassengene betyr noe for meg, jeg foretrekker absolutt sjøen når det skal bades, men det er jo fint å se på da, når mørket faller på. Ikke liker jeg all inklusive heller, men i prisen var det bare halvpensjon som var inkludert. Mulig maten utforbi hotellet ikke er så fristende. Stekte firfirsler og sånn .. ikke noe for oss nordboere det der. Men erfaringsmessig så vet jeg at det ikke er så ille som de vil ha det . Vi har gått på den skrønen før vi, og har ikke tenke å gjøre det en gang til.

Det var en del hotell og velge mellom her gitt. Det ene finere enn det andre. Men det var altså dette jeg likte best. Jeg liker ikke sånne store kolosser som strekker seg mot himmelen. Da må det heller spre seg utover et større område og bare ha to, tre etasjes bygninger. Blir så mye koseligere sånn. Egentlig foretrekker jeg aller helst ei bambushytte på stranda, bare den hadde hatt innlagt vann og toalett. Alle de andre fancy facilitetene er igrunnen ikke noe jeg faller for, det er bare noe en må ta med seg, for det er sånn det er på disse plassene tydeligvis.

Hvem kunne ikke tenkt seg noen dager på denne stranda? Det likna til forveksling på stranda i Tulum, Mexico. Like hvitt og blått og folketomt. Men en vet jo ikke om de har skremt vekk turistene akkurat da de tok bildet. Det kan jo hende. Selv om jeg har opplevd slike paradisliknende, øde strender flere plasser, om en bare reiser langt nok.

Bildene over er noen som dukka opp da jeg googla de forskjellige lodgene en skulle overnatte i på rundreisen. Men reiseselskapet har jo helgraderte seg da, for de oppgir navnet på en lodge og tilføyer: eller annen liknende lodge. Det betyr vel igrunnen at du aldri vet hvor du havner, og dermed kan du vel ikke komme noen vei med en klage heller, om det blir for ille. Og ille kan det bli! Men for en natt eller to går det an å overleve det meste ..


Alle bildene har jeg lånt fra apollo.no og andre nettsider via google.no

Du er iallefall garantert en opplevelse for livet. Men foretrekker du billig sprit og ei overfylt strand er nok Kanariøyene det letteste – og rimeligste – alternativet.

Herligheten fant jeg hos Apollo. Prisen ble i underkant av 43.000 kroner for to .. og nei, vi skal ikke dra hit. Iallefall ikke i løpet av de første årene. Dessverre.

5 kommentarer
    1. fruensvilje: Åja, kom visst litt dårlig frem, men sto litt her og der, lengre oppe. Det er en 14 dagers tur, alt inkludert på safarien, halvpensjon på hotellet før og etter. Fly fra Gardermoen. Prisen er om du reiser i februar 2012. :o)

    2. dette var fristande turer gitt,du er flink til å friste:))men enig med deg det koster:))men så spørs jo den prisen hva som er innkludert,hvor mange dager osv:::

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg