Fri fra jobb for å være barnebarnevakt

Det var planleggingsdag i barnehagen i dag. Og siden jeg har en del feriedager igjen brukte jeg en på noe så fornuftig som å være sammen med snuppa mi. Igjen. Men ho sov hjemme i natt da, for to netter på rad holder egentlig. Selv om ho er en engel å passe så sover ikke mormora så godt når vi deler rom. Jeg våkner for hvert pip, nesten hver gang ho snur seg og før jeg får sukk for meg så står jeg ved siden av senga hennes. Gjerne føler meg litt frem for å se om ho har sutten og kosekaninen der de skal være. Pakker på ho dyna .. eeeh .. stryker ho litt på kinnet .. veldig lurt ja. For de aller fleste gangene hadde jo ikke jenta tenkt på å våkne en gang. Det er vel muligens jeg som er årsaken om ho gjør det også. Likevel foretrekker jeg å ha ho på samme rom, for tenk om ho skulle begynne å grine og jeg ikke hadde hørt ho .. jada, jeg vet det. Hønebestemor.

Det har stort sett regnet i hele dag også. Og høsten er rett rundt hjørnet. Bare se på bildene! Flotte farger, men jeg liker ikke budskapet de kommer med.

Regntøy er tingen! Iallefall om du ikke vil se ut som en drukna katt etter ti minutter. Men behagelig er det bare ikke. Likevel ble det to timer i skauen på oss. Ikke fordi vi gikk så utrolig langt, men det tar jo sin tid når ho skal gjøre alt selv.

Åsså er det jo så mye å se på! For ikke å snakke om disse deilige bjørnebærene vi fant. Det der tror jeg er noe ho har etter mora, ho synes også disse smakte himmelsk da ho var liten. 

Nå er det tid for å rigge seg til i armkroken til drømmemannen og se en film på tv. Må jo bare innrømme det, til tross for heteturer og elendighet, så har jeg det faktisk ganske bra innimellom.

:o)

3 kommentarer
    1. godt att snuppa har ei bestemor som har tid da:))koslige bilder selv om eg begynner å synes att dere har mye regn i år.Har jo hatt litt regn vi og da,men trur ikke det er like mye som dere har nei.
      minner deg på att di må gi meg epost adressa di:))

    2. Så koselig bilder:) gjør det samme som deg når barnebarna skal sove her,har de på soverommet vårt,syntes det er tryggest.Koselig med barnebarn man kan passe innemellom.Ha en fin kveld:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg