Bare to dager igjen ..

.. og så er det tilbake på jobb. Denne ferien virker som om den har vart i en hel liten evighet. Tror aldri jeg har hatt en så langtekkelig ferie i hele mitt liv! Ikke det at jeg har kjedet meg, for selv om været kunne vært adskillig bedre de aller fleste dagene, så har vi hatt det bra her ute på øya. Men det føles helt ok å reise inn til sivilisasjonen igjen i morra. Til innedo og oppvaskmaskin. Til huset som alltid lukter litt fremmed etter at en har tilbragt så mange uker borte. Som ser litt fraflyttet ut siden det er så sykt ryddig og fremmed der inne. Til en hage som er helt overgrodd. Joda, jeg skal nok få nok å henge fingrene i når vi kommer oss hjem. Med luking og stelling utendørs, med å få rota det til inne slik at det ikke skal være noen tvil om at vi er kommet hjem igjen ..

Det har vært litt rart å ha sett ungene så lite her ute. Rart at de ikke har kommet ut, men på samme tid får jeg håpe det er været som har holdt dem vekk og ikke noe annet. Er jo rett og slett ikke så mye å finne på her ute når det regner og blåser. Hytta er bygd for sommerlige sysler, soling, avslapping, måltider ute .. sånn har det alltid vært og når en blir sittende innendørs mesteparten av tiden så blir det
litt galt liksom.

Minstemann har vært i byen den siste uka. Og det er enda mer unaturlig. Han har jo alltid vært her. Vi reiser inn i morra, og da er sommeren definitivt over! Vi har alltid en plan om å komme tilbake utpå høsten, det kan jo være mange flotte helger etter sommerferien også. Normalt har det blitt med tanken, og i år tror jeg ikke så mye på den påstanden. Sommerferien for vår del har vært en skikkelig høstferie. Det er ikke kult å ha fri når alle de andre er starta på jobb igjen. Denne inndelinga av feriebolkene på jobben min liker jeg ikke i det hele tatt!

Jeg har forsøkt den første og siste feriebolken siden dette systemet trådte i kraft. Den første starter uka før St. Hans. Før skolene har avslutta til og med! Og den siste er langt uti august. Mellomste bolken er jo den som er aller best. Alle ukene midt i juli. Men da vettu, da passer det overhodet ikke med drømmemannens ferie. For der har de delt det opp i to og ingen av delene passer med mine eventuelle uker. Jaja, den tid den sorg. Men det ender vel opp med at jeg må forsøke å ta tidlig eller seint til neste år også. For at vi skal få ferien sammen i det minste. For han kan forskyve det enda lengre frem eller enda lengre utover på høsten. Den veien er det ikke noe problem i det hele tatt. For hvem gidder liksom å ha sommerferie på de tidspunktene?

Nå venter vi besøk resten av helga. Ei venninne av meg som jeg har kjent siden tidenes morgen. Pluss samboeren. Jippi! Det følger en mann med denne dama! Dermed slipper drømmemannen å få sånn overdose av kvinnelige hormoner. Var meninga at det skulle komme et par til, nok ei venninne fra samme tidspukt, nemlig tiden før en fikk barn. Men dessverre passa det ikke for ho og samboeren. Kjempedumt. For det hadde vært så gøy og vært alle sammen. Det er veldig, veldig lenge siden sist .. Noen ganger er det bare fryktelig vanskelig å få sånt til å klaffe!

God helg alle sammen! :o)

5 kommentarer
    1. Ja sommeren er over,høsten kom svært tidlig i år etter en laber sommer.Skjønner godt att det skal bli godt å komme hjem igjen til innedo:)))håper det blir såpass fint vær att en kan nyte høsten på en brukbar måte.:))kos deg med venninnebesøk

    2. Veronica Løland: Takk for det. Ja den sommeren har liksom ikke helt kommet igang skikkelig her, bortsett fra noen småglimt innimellom. Koselig og fin blogg du hadde. :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg