Jeg tror sommeren er over

Selv om sola skinner og det er stille og fint er nok sommeren over for denne gang. Det er høst i lufta. Et helt annen følelse enn det var for noen uker siden her. Det er kjølig og klart. Lufta er fin og frisk, men det er liksom ikke den en har lyst til å våkne opp til, nå midt i sommerferien! Det er rett og slett for blaut til å sitte ute, alt er blaut! Terrasse, bord og stoler. Så vi inntar morrateen og kaffien inne i stua, med døra åpen, og det er til og med kjølig inne i hytta ..

Hadde det vært opp til meg nå så hadde vi brukt siste ferieuka en annen plass. I Hellas eller Tyrkia eller noe sånn, i varmen. Men lommeboka er ikke helt med på den. Vi brukte det vi hadde av feriepenger i våre to naboland.

I går var vi ute og fiska. I plask regnvær og mye bølger. Med oss var barnebarnet mitt, ho skal være hos oss til i morra. Mora er begynt å jobbe igjen, men ho skal ikke begynne i barnehagen før den 15. Ikke lett å få den der kabalen til å gå opp, når barnehagene stenger helt i tre uker, og det ikke er de ukene en selv har ferie.


Været var ikke det beste, men noe må en jo finne på ..


Det var veldig gøy å få fisk, men å ta på den det var skummelt det!


En makrell fikk ho faktisk, på sitt eget snøre ..


.. og den måtte selvsagt tilberedes ..


.. og spises! :o)

Drømmemannen imponerte stort der han sløya fisken og forklarte ungen litt underveis. Jeg hadde vel aldri tenkt på å steike en enslig liten makrell bare fordi ho skulle få smake på fangsten sin. Hadde det vært opp til meg hadde den gått samme veien som de to små lyrene han fikk, nemlig blitt agn til en senere fisketur.

Det fins ikke dårlig vær – bare dårlige klær. Lurer på om noen kan finne opp en varm bikini sånn at jeg kan få noe ut av denne høstsola likevel. For jeg har jo tross alt sommerferie i halvannen uke til!

7 kommentarer
    1. Nei, høsten kommer ikke helt ennå, altså! Makrell er i hvert fall sommer, og det måtte jo være litt stas å få spise egen fangst. Nydelige bilder, spesielt det siste av barnebarnet. De øynene! 😉

    2. Høst her også iallefall øser reget ned.
      Den fisketuren såg deilige ut,og småmakrell eller pir som noen kaller dem er jo dei beste klart vesla måtte smake det:))likte hun det hun smakte da

    3. Ser ut som høst dessverre, ho såg litt skeptisk ut barnebarnet, men det tok seg opp på slutten hihi mine makreller bør helst befinne seg i en boks sammen med tomater forresten 😀

    4. Jeg nekter å være med på at sommeren er over…..det vil jeg rett og slett ikke høre noe om…..
      Ser ut som dere har en flott ferie uansett….klemz Dev :-)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg