Ei helg vi alltid vil huske

Bildet av Anders Behring Breivik florerer i media. Bildet av en kjekk, etnisk norsk ung mann. Et bilde som hadde passet perfekt på en av Hitlers plakater av den rene ariske rase .. Det var den aller første tanken som falt meg inn da jeg så han. Den mest forhatte mannen i Norge for øyeblikket.

At et menneske aleine klarer å gjøre så mye skade på så kort tid .. det er utrolig skremmende.

Normalt går ikke sånne katastrofer så veldig inn på meg. Må bare innrømme det. Det er ting som skjer utenfor min komfortsone, langt vekk, det angår liksom ikke helt meg. Men dette ble veldig annerledes og jeg skjønner ikke helt hvorfor.

Da jeg fikk satt meg inn i bilen i går, etter kveldsvakta, kom tårene .. Jeg har en ekkel, tom følelse inni meg. Aldri har jeg følt det sånn før på grunn av en terrorhandling, raserte bygninger og ukjente døde.

Ord blir overflødige – dødsstraff er for lettvint. Det er en merkelig følelse å sitte her og se flaggene vaie på halv stang i mitt ferieparadis.

4 kommentarer
    1. Vet du jeg føler meg helt nummen i kroppen, og kjenner en voldsom tristhet som ikke vil slippe taket. Det går ikke helt å ta inn over seg dette som har skjedd, men det er jo sjokkerende at noe av denne størrelsen kan skje.
      Hittil har jeg ikke klart å gjøre meg noen tanker om Anders Behring Breivik, han er bare et bilde på TV. Jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn alle de unge menneske som har blitt revet bort, og de 7 som mistet livet her i Oslo.
      Når jeg kom hjem i går, etter selv å ha kjent den voldsomme trykkbølgen av bomben på kroppen, var jeg så opprørt over det jeg hadde opplevd. Jeg skalv og tårene kom, men så ble alt sammen bare så mye verre. Det jeg hadde opplevd var barnemat mot det som senere utviklet seg.
      Jeg har tent lys for alle de berørte og de vil være i mine tanker i dag og i dagene som kommer.

    2. Helt uvirkelig! Det er en grusom handling…Med så mange omkommet er det mange som er på rørt eller kjenner noen som har vært involvert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg