Rundtforbi i gresset ..



.. sånn på vei ned til brygga ser det igrunnen ikke ut som om det finnes noe som helst. Ved første øyekast. Men om du bøyer deg ned, setter rompa i været og ser ut som en annen idiot om det skulle komme noen forbi .. da åpenbarer det seg den ene lille blomsten vakrere enn den andre:











I disse sørlandske regntider gjelder det å gjøre sine gleder enkle og små. Har jeg skjønt. Etter å ha bodd på hytta i snart fire uker, for det meste i regnvær. Jeg trøster meg stadig vekk med at ferien iallefall ikke har begynt enda, og satser på at sommeren kommer i august i år.

Jeg skal lade batteriene for å ta fatt på mitt nye liv. Uten heteturer og sykmeldinger. Uten å være helt kaputt etter en alminnelig arbeidsdag. Uten å være trøttere når morra’n kommer enn jeg var da jeg la meg. Jeg har rett og slett tenkt å kjenne på åssen det er å leve igjen. Selv om jeg nærmer meg 50 med stormskritt. Siste krampetrekninger muligens .. men jeg har bestemt meg for å nyte det uansett.

:o)

11 kommentarer
    1. Aina: Takk. :o) Ja, er veldig på rett vei nå! Hadde vært koselig å møtes en gang før sommeren er over. Enten her eller der. Ugresset, og blomstene, er vekk nå. Vi har en liten fordeling her på hytta, siden de i nabohytta har litt problemer med å få fingeren ut; Jeg klipper plenene, ho ordner veien ned til brygga .. vel, det kan ta litt tid mellom hver klipp nedover der rett og slett. ;o)

    2. Så flotte bilder, du er en flink fotograf! Kjedelig med så mye regn da, håper virkelig finværet kommer når du skal ha ferie! Ha en fin ettermiddag og kveld! 🙂

    3. Flotte bilder, Marit! Kan du klare å finne disse perlene midt i alt “ugresset” er du tydeligvis på rett vei 🙂 Fortsatt god sommer til deg og gubben. Kanskje vi får til et glass vin eller no på terrassen en dag det er litt varmere i været?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg