Søkkblaut sørlandssøndag

Det regner og blåser og jeg er sjeleglad for at jeg ikke har ferie enda. Men været hadde jo ikke trengt å være ille likevel. Det er jo andre som har ferie. Veldig mange andre. Dessuten synes jeg ikke noe særlig om dette her været, enten det er ferie eller ei. Jeg vil ha sol!! Helst hele tiden, men skjønner jo at jeg har havna i feil land da. Mulig den der storken som kom med meg synes jeg var for tung, allerede på det tidspunktet, så han orka ikke mer og bare slapp meg ned sånn helt uten å tenke seg om. Ja, der har vi nok forklaringa! Håper virkelig han mista jobben og ble straffa for resten av livet, for denne her tabben var rett og slett helt utilgivelig spør du meg.

Hva har igrunnen skjedd med disse flotte, solrike sommerne som vi hadde før? De varme, gode, fine smeigedagene med etterslep av en tropenatt eller to. Det er jaggu med langt mellom dem for tia. Og varmen, hvor har den tatt veien? Mulig dette er straffen for det store bålet vi hadde her tidlig i vår, da vi brant opp både gamle nett til trampolina, impregnert treverk og oppsamla gammel dritt mange år tilbake i tid. Mulig vi har ødelagt ozonlaget for mange år fremover. Hmmm ..

Det er i sånt vær som dette jeg riktig hater å ha utedo. Jeg har liksom bestemt meg for å ikke ha behov for den så mye da. Noe som alltid slår feil! For det første måtte bikkja ut på do to ganger i natt, noe ho aldri pleier. Men vi hadde gitt ho en annen mat enn den ho normalt får, så dermed er det jo vår feil. Da jeg fikk lagt meg igjen ble jeg liggende der og høre på vinden og regnet som dryppet og dryppet og DRYPPET. Og da måtte jo jeg opp og ut jeg også. To ganger!! Jeg som aldri pleier å stå opp om nettene! Ikke nå lengre, etter at hetetoktene har forlatt meg og søvnen er tilbake.

På en måte er det kanskje litt godt at vi er aleine her på hytta i dette været. Å sitte å trøkke oppå et par, tre andre halvvoksne unger hadde jo vært hakket verre. Likevel savner jeg det. Sommerferiene med småunger vel og merke, selv om det til tider var litt slitsomt det også. Både med og uten regn. Husker en gang vi var i Danmark og minsten var 1 år. Han sto opp før hønsene og der vi bodde var det så lytt at jeg er overbevist om at de har droppa alt av isolasjon i veggene mellom leilighetene. Så dermed var jeg og minstemann ute og gikk, hver morra, før de danske bakerne hadde rukket og få ut morrabrødet i disken. Vi gikk og vi gikk og venta og venta til vi kunne få med oss litt nybakt frokost til de andre tre som lå og sov.

Jeg tror vi får finne noen å besøke i ettermiddag. Svigers kanskje? De pleier jo alltid ha masse godt å servere .. dessuten er det en stund siden vi så dem sist. Det kjipe er jo at vi igrunnen ikke har regntøy eller støvler heller her og som det nå ligger an så kan jeg se for meg en temmelig blaut overfart over sundet for å komme til bilen. Selv om jeg har en passe stor spygrønn paraply som jeg kjøpte på Nille sist jeg var i byen. Mulig den kan brukes som kombinert seil og ly for regnet?

Sitter og ser ut på bikkja som sitter utenfor og ser inn på oss. Ho ser håpefullt på døra, blir blautere og blautere, og har tydeligvis glemt at ho gikk ut på baksiden. Den døra står åpen ..

Jaja, jeg som har vært så påståelig ovenfor drømmemannen her.
Har lagt ut det ene etter det andre om hvor glupe schæfere er. De skjønner alt, nesten som et menneske. Eeeeh .. tror jeg trekker det tilbake i dette øyeblikk, for det er ikke mye glupt å skue ut av stuevinduet akkurat for øyeblikket.

Men skjønn er ho, det skal ho ha.

I morra er det nok en ny uke og to uker til ferien vår begynner. Da er de aller fleste andre tilbake på jobb igjen for lenge siden sikkert ..

Vi sitter litt her og fabulerer om en roadtrip til Danmark. Litt sånn på måfå. Noen venner spurte om vi ville møte dem i Ebeltoft, de hadde to ledige senger for to netter. Og ja, det er mulig vi satser på det. Vi skulle bare hatt fri den fredagen før ferien også da, men det spørs jo om det er mulig å få til. Får se hvor blid og medgjørlig sjefen er når han kommer tilbake fra ferie i morra.

:o)

4 kommentarer
    1. Ja hvor har det blitt av de varme sommrene vi hadde når ungene var små? Nok av drittvær, skulle blitt i Tyrkia jeg.
      synes bikkja ser herlig ut der den sitter klissvåt.

    2. Ja ja så er vi enige om drittværet i dag 🙁 sjelden bra vær i juli da, bare vent til august, da blir det sol :))
      Ebeltoft er en koselig by, lenge siden jeg var der nå, men anbefales uansett :))

    3. Utrolig vakker hund:) Fantastisk!
      Lykke til over sundet i dette været. JEG hadde holdt meg inne.. MEN deilig med svigers som har masse godt å servere;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg