Supersaver .. eller penger rett i dass?

Sitter og leser bt.no der en familie har bestilt billetter via Supersaver. Når de skal sjekke inn får de beskjed om at denne avgangen ikke fins! Ikke fordi tidspunktet er forandret eller flyreisen er kansellert, neida, den eksisterer rett og slett ikke og har aldri gjort det. Supersaver videreformidler bare flybilletter og fraskriver seg ethvert ansvar. Norwegian, som de skulle flydd med, likeså. De vil ikke stå ansvarlig for billetter andre har solgt ..

Jeg har bestilt billige flybilletter veldig mange ganger. Muligens bare flaks, men jeg har alltid kommet dit jeg skulle, til tålig rett tidspunkt. Men jeg har alltid bestilt direkte fra flyselskapene, har aldri brukt mellommenn. Tydeligvis like greit, etter å ha lest dette. Jeg har riktignok søkt reiser gjennom solfaktor.no og finn.no, men aldri bestilt via dem. Når jeg har funnet min billige reise har jeg alltid gått inn på siden til reiseselskapet/flyselskapet og bestilt direkte derfra.

Her i høst søkte jeg etter en tur til syforeninga mi. 6 damer til Tallinn, og jeg fant den utrolige rimelige turen, nettopp via Supersaver. Mange tusen billigere enn hos de andre. Jeg får vel takke Gud, eller noe sånn, for at det ikke ble noe av!

Noen ganger er sånne tilbud som er for gode til å være sanne nettopp det. Via en venninne hørte jeg om et par som hadde booka hotell i Venezia, et enkelt greit hotell med sentral beliggenhet. Husker ikke hvilken nettside det var gjennom, men det var bilder og fin beskrivelse av hotellet. Og de måtte selvsagt betale på forhånd. Da de kom ned var der ikke noe hotell der. Ja, det var rett og slett ikke noe bygg der i det hele tatt! Det var revet for flere år tilbake ..

Den eneste ganga det
holdt på å riktig galt for
oss var da vi skulle på bryllupsreise.
Hadde bestilt tilslutningsbillett fra Kjevik til Gardermoen, oppgitt bookingnummer på pakkereisa vi hadde, med avganger og det hele. Og så klarer ho på sas å sette feil dato på. Den 15. istedenfor den 5. Da vi kom til Kjevik gikk det ikke noen fly .. Vi burde jo ha sett det, men igrunnen skal det ikke gå an
å få tilslutningsbillett om den ikke er i forbindelse med en annen reise. Dessuten hadde ho sagt riktig dato og tidspunkt da jeg booka.

Vi rakk flyet til Thailand ved å kjøre til Gardermoen. Forsøkte å ringe på veien for å si at vi kom, men at vi muligens ble litt for seine til å rekke tidsfristen på innsjekkinga. Noe som ikke hjalp. Enten måtte vi være der før de stengte, eller så ble vi ikke med. Jeg forstår jo det, men der og da prøvde vi jo alt. Jeg har aldri i hele mitt liv brutt fartsgrensene så totalt .. så på en måte var det jo et under som gjorde at vi i det hele tatt kom frem. Drømmemannen har en større tendens til å tråkke litt vel hardt på den pedalen, så han var i det øyeblikket uten sertifikatet, likevel overtok han som sjåfør da vi nærmet oss Oslo.

Det gikk greit til slutt. Pengene for flybillettene fikk vi igjen da vi kom hjem. Med en skriftlig unnskyldning for at de hadde gjort en feil og de håpte vi likevel hadde hatt en fin tur ..

Har du noen dårlige booking-/reiseopplevelser?

3 kommentarer
    1. Hm, njaa.. Var i Venezia for tre år siden. Hadde hørt at den byen var så utrolig fin osv, men da jeg kom dit, neida. Der var alt skittent. Duer som skeit overalt. Likte ikke Venezia helt jeg… Ellers har jeg ikke noen dårlige booking/reiseopplevelser. Har egentlig ikke reist så veldig mye. I slutten av denne sommeren skal jeg reise veldig mye! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg