Hvor ble det egentlig av den sommeren da?

Det regner og regner og termometeret viser 12 grader. I går blåste det så utrolig mye at hele den flotte, nyvaska terrassen ble fylt av barnåler og annen dritt som kom fykende. De 24 litrene med grønnsåpe vi har klint terrassen inn med ser ut til å bli i treverket, selv etter dette regnværet vi har hatt i snart et døgn. Ikke skummer det heller. Så dermed er helgens skumparty avlyst!

Jeg har hatt noen særdeles kjedelige timer her på jobb. I dag var det rett og slett ikke en dritt å gjøre da jeg kom! Fatter ikke at det skal være så vanskelig å få fedigstilt disse artiklene og trykke “til publisering”. For de ligger nok der i systemet en plass, men akkurat det siste knepet for at jeg skal få fatt i det, de er det ingen som gjort. Det skal jo ikke i avisen før i morra liksom .. her gjelder det å ikke gjøre noe før en må! Være ute litt i god tid til en forandring. Greit at vi er en nyhetsavis, men visse ting ligger jo klart. Selv hos oss.

Det er to uker til ferien. To uker til som jeg skal jobbe 60%, og etter det – ja hold deg fast – da er jeg friskmeldt! 100% klar til å ta ferie i tre uker, før jeg skal 100% tilbake til jobb. Endelig!

Det er litt skummelt på en måte. Selv om jeg tror det skal gå bra. Men det ligger en aldri så faen i bakhodet som innimellom kommer med noen sure oppgulp. – Tenk om du ikke klarer det. – Tenk om det er på’an igjen nå da, med sykdom og elendighet, hva gjør du da? – Tenk om … Joda, jeg hører hva han sier, men jeg gjør som om jeg ikke forstår det. Jeg skal klare dette. Jeg har hatt nok av sykdom og elendighet de siste årene. Nå vil jeg tilbake til mitt normale liv. Og om blodprøvene jeg fikk tatt viser at overgangsalderen er over for min del nå, ja da ser det meste mye lysere ut.

Jeg er fortsatt ikke der at jeg kan si jeg er midt i livet og elsker det. Jeg er sikkert godt over midten også forresten. Føler igrunnen at jeg nærmer meg 50 med stormskritt. Det er litt trist. Men det ser iallefall mye lysere ut nå enn på lenge, så kanskje kan en virkelig nyte disse årene som kommer også. Selv om en verken er ung, flott eller fast i fisken lengre.

Noe må da livet ha å tilby oss også. Det er bare det at jeg ikke helt har sett det enda. Om det hadde vært mulig skulle jeg mer enn gjerne vært 20 igjen! Selv uten de erfaringene og livsvisdommen jeg har i dag. Jeg hadde nok heller ikke takka nei til ungdommens kviser, vanskeligheter, problemer og nedturer en gang til. Mensen og hele pakka. Tenk alle de årene en bare håper og venter til at den der gørra skal ta slutt. Men når den endelig gjorde det, så ble jo alt mye, mye verre enn det noen gang hadde vært ..

Det er godt en ikke vet noe om sånt på forhånd. Godt en ikke kan styre det bare ved å trykke på en knapp ..

:o)

5 kommentarer
    1. Lykke til med 100% skjønner at det er litt skummelt, men også en fantastisk seier.! Vi vil ha sommer igjen i morgen og ikke mere regn på en stund, men må vel ta det som det kommer…
      Sånn er det vel med alderen vår og, men jeg synes nå midten av livet også har mange fordeler…Ha en fin dag med deg!

    2. Så lenge man fortsatt kan si man bare er halveis i livet er det ikke så gale kanskje, men da jeg ble dårlig, måtte slutte å jobbe og spiser tabletter til det tyter ut av øra på meg, ja da er det kanskje like greit å være over halveis i livet, nei ikke veit jeg og det gjør jo ingen, vi får vel bare nyte det vi har og de vi er glad i, ta en dag om gangen og smile om det er er sol eller regn, for det kunne jo ha vært verre…

    3. Jeg får si god morgen til deg selv om dagen egentlig startet for snart 2 timer siden for meg. GOD MORGEN 🙂 Endelig ser det ut til å lysne litt i været her i nord. Nå har det vært regntungt i noen dager, og gradestokken har liggen på ca 12 her. Jeg kan ikke innbille meg at det er over med sommeren, ville gjerne ha hatt iallefall 1 uke til med skikkelig varme her i nord.
      Neida, vi er da ikke gamle, vi holder oss godt synes nå jeg hi hi hi hi. Flere av mine venninner i 50 årene trives godt, liker livet akkurat som det er. De sier også at det er nå de begynner å leve skikkelig. Barna er store og ute av redet, noen nyskilt og storfornøyd med singel livet. Andre ferdig med overgangs-alderen etc etc… Tja jeg ser vel ikke helt fram til tallet 50 selv, men men, tikk takk klokka går… Ønsker deg en fin dag videre 🙂 Blogger klemz fra Nord Norge
      Sissel

    4. Siv`s blogg: Det kan jo hende det er mange der ute som sliter litt, men det er jo ikke helt lovlig å snakke om sånt .. ikke når det ikke er en knagg å henge det på. En alvorlig sykdom eller noe sånn. Hormoner på tur og redselen for å bli gammel, det er ikke noe tema liksom. Da må en bare skjerpe seg heller!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg