Uvirksom morrafugl på jobb

Litt før halv 6 entret jeg bygningen her. Tror jeg var den eneste levende sjelen den første timen. Iallefall var det ikke noen andre i denne etasjen. Og siden har det nesten vært sånn. Noen har kommet inn og fordelt seg i andre deler av bygningen, vaskedama har slått av en prat for lenge siden, men fortsatt er jeg aleine her ..

Forsåvidt er det helt greit. Om det bare hadde vært noe å gjøre. En eller annen plass må det ha skjedd en glipp i systemet. For sjefen min lovet å legge det opp slik at jeg skulle ha noe å tusle med på morrakvisten. Eller natta om du vil .. men uansett hvor mye jeg har leita i systemet, så er det tomt!!

Egentlig begynner jeg ikke før 6.30. Men siden drømmemannen må være på jobb 5.30 og vi kjører sammen så får jeg en time her før jeg igrunnen starter på arbeidsdagen min. Dermed ble det tid til en tur i nettbanken for å få litt fortgang i skattepengene som sto der og stanga på kontoen. Svuuuuuups! Og der var de vekk uten den største anstrengelsen. En temmelig kjip start på uka igrunnen ..

Det er tjukt av tåke ute. Da vi skulle over sundet kunne vi verken se den ene aller andre veien da vi var midt på. Litt skummelt, men ganske kult også. Selv om en føler seg bitteliten når en sitter sånn i ei lita jolle inntylla i en grå masse. Skulle bare hatt kameraet med .. men det ble noen bilder på mobilen, så får se hvordan de ser ut når jeg kommer hjem igjen. Og det er jo ikke lenge til i disse sommerturnus-tider.

:o)

16 kommentarer
    1. Ojsann, det var tidlig det…, da hadde jeg så vidt sparket i gang maskineriet her!! Det er kjedelig å ikke ha noe gjøre, da blir dagene lange. Her var det nok å sette fingrene i når jeg kom tilbake fra ferien i dag…, heldigvis :o)) Ha en fin dag videre, og kansje mer produktiv :o))

    2. ernashus: Kommer seg nå ja. :o)
      Egentlig trenger jeg ikke så mye søvn jeg. Men når de få timene jeg trenger forsvinner da går jo alt galt. Heldigvis sover jeg sånn tålig igjen, så da begynner resten å fungere også. Har normalt alltid vært en morrafugl og funker veldig greit på den tiden av døgnet. ;o)

    3. Jeg hadde vært død om jeg skulle ha stått opp og begynt å jobbe så tidlig på morran tror jeg! Ha en fin dag, håper du fikk noen arbeidsoppgaver etterhvert! 🙂

    4. Mojita: Tidlig på jobb – tidlig hjem. Det kan jo ikke bli bedre igrunnen. :o))
      Hadde en flott båttur i det fine været i går. En sterk kontrast til den tåkeheimen vi våkna til i dag. Men det er jo litt sjarmerende det også da. Om det ikke varer så lenge. ;o)
      Ha en fin dag du også.

    5. fruensvilje: Kunne jeg valgt arbeidstid selv så ville jeg begynt 7 alltid. Alt før det er litt i tidligste laget, men det er jo bare snakk om noen få uker på sommeren. Etter det er jeg tilbake til normalen vil jeg tro, 8.30 til 15.30. Fordelen med tidligvakter er jo at dagene blir mye, mye lengre.
      Ha en fin dag du også! :o)

    6. Uff, så dumt at du må jobbe på bursdagen din da og på en søndag attpåtil.
      Kanskje du bare skal hive deg uti med tau og bøye så kan vi ta deg med på slep inn til byen hihi :))

    7. Grete: Får vinke til alle seilbåtene som kommer forbi søndag da, sånn at du ikke tror jeg er den hovne bleia oppå haugen her .. ;o) Om jeg er hjemme vel og merke, skal på jobb fra 17. Og det på selveste bursdagen min!! :o(

    8. God morgen i tåka, samme været her pluss noen regnbyger i ny og ne 🙂
      Kjedelig å sitte på jobb og tvinne tommeltotter og ikke mindre morsomt å bruke skattekronene på regninger, men slik er nå livet…
      Søndag seiler jeg forbi deg om alt går etter planen, skal finne fram tåkeluren jeg hihi

    9. God morgen.Håper sjefen legger det bedre til rette til neste arbeidsdag da:)ellers var det ugudelig tidlig,men det har jo gode henseelser om sola skinner da:)for da får du en god og lang ettermiddag å nyte.Ønsker deg en god dag videre da

    10. Var på jobben kl. 07.10 idag og det er så deilig. Ikke en sjel å se på kontoret, og den neste som kom etter meg kom kl. 08.15. Synes det er herlig å begynne tidlig, da kan jeg stikke hjem tidlig også – flexitid er fint.
      Etter en nydelig søndag med masse sol og varme så kom regnet igjen idag. Ja ja, spiller ingen rolle vi reiser på ferie på fredag og der er det rundt +30 og lite (inget) regn. Ha en flott dag, og skynd deg hjem igjen til øya di.

    11. Siv Svanem.: Ja det er jo nesten midt på natta! Om en bare hopper opp av senga med en gang klokka piper så går det ganske bra. Men må aldri finne på å bli liggende etter det. Ikke bare litt en gang .. :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg