Mer rydding, planlegging og drømmer

Her sitter drømmemannen fordypet i nettsiden til Biltema og Clas Ohlson. Han drømmer om en ekstremt ryddig garasje, med skuffer og bakker og verktøyvegg hvor alt skal ha sin egen, faste plass. Det høres jo fantastisk flott ut spør du meg. Men jeg tror det ikke før jeg får se det.

Jeg har masse verktøy jeg også. Han var helt imponert da han kom flyttende inn her til en dame med så mye verktøy! Men x’en dro jo avgårde med det meste vi hadde hatt, så i årenes løp opparbeidet jeg meg jo en hel haug som jeg kunne spre utover i garasjen. Og sjelden fant når jeg skulle ha det. Så igrunnen har vi vel dobbelt opp her, både med driller og kapp-/gjerdesager, hammere og egentlig alt en trenger for å få utført diverse jobber. Til og med rørleggertenger har jeg i diverse størrelser. Det var ikke utstyret det skulle stå på jaffal ..

Verktøy er dyrt. Iallefall om en skal ha noe med litt holdbarhet. Og det vil gjerne jeg, for her får du definitivt det du betaler for. Derfor fortjener det å bli tatt vare på. I flotte oppheng og skuffer og hyller inne i vår vindskeive garasje. Selvfølgelig. Jeg er med på den. Men jeg kan ikke helt se for meg at det alltid kommer på plass igjen etter å ha vært brukt. For der er drømmemannen et sant mareritt. Han bare slenger det fra seg en plass. Går med det i hånda og kommer plutselig på en annen ting han skal gjøre, gjerne på veien ut for å legge fra seg dette her .. og vips så er det vekk liksom og ingen aner hvor det har tatt veien. Aller minst han som just for et øyeblikk siden holdt det i hånda.

Vi er litt rotehuer begge to. Jeg vil gjerne ha det ryddig og fint, over alt. Men det har en tendens til å bygge seg opp masse dritt der vi sjeldent oppholder oss. Som garasjen og loftet, og boden innforbi kjøkkenet og innerst i benkeskapene og .. Uff, det er visst verre en jeg trodde når jeg får tenkt meg om. Men vi jobber som sagt med saken. Og det i selveste pinsa. Den pinsa med det flotte sommerværet. Jadda! Gjelder å finne de rette tidspunktene ser du.

Snart skal vi ut og fortsette der vi slutta i går ettermiddag. Inne i garasjen. Jippi. For all del, pass på å ikke få noe sol på den halvgamle kroppen når du har sjansen. Det kan være farlig det!!

Etterhvert skal jeg få lagt ut resten av kakaoflisen. Det rådyre bunndekket jeg kjøpte til det flotte bedet oppe i hagen. Der med de rullesteinene vi kjørte halve landet rundt for å få fatt i. Det blir bærre lekkert, men for å si det sånn, resten av bedene får nøye seg med vanlig bark. Dette her var ikke for normale lønnstakere, spesielt ikke når en må ha dobbelt så mye som en først trodde.

Og så skal jeg ha en skikkelig opprydding i klesskapet mitt etterhvert. Der er det mye som ikke blir brukt gitt. Jeg har mine favoritter og går gjerne igjen i det. Eller det gjør jeg vel ikke, men jeg går i de samme merkene og samme type klær, og jeg har mye! Har litt klesdilla egentlig og tidligere kjøpte jeg mye etter innfallsmetoden. – Oj, den var billig, vips så var den i skapet mitt. Men billig var den jo egentlig ikke heller, bare litt rimeligere enn det jeg ellers ville ha kjøpt. Sant og si så trengte jeg det ikke engang. Ikke hadde jeg noe som passa til, verken topp eller bunn eller sko. Så da sier det seg jo selv at om jeg ikke fikk et til sånn impulskjøp nokså kjapt (som gjorde dette til et helt antrekk) så ble dette plagget bare liggende. Tenk om jeg bare kunne kvitte meg med alt det der som blir brukt en gang hvert skuddår. Kan du ikke se for deg hvilken oversikt jeg hadde fått i skapet da?

Loftet er også fullt av tøy. Nøye sortert i kasser og poser. Minus 10 kilo står det på noen av dem. Det er ikke tull en gang. 10 kilo!!  Jeg har vel igrunnen funnet ut at jeg skal kvitte meg med det nå. Før jeg er blitt ti kilo mindre er det tøyet utdatert for lengst, om det ikke allerede er det. Om jeg går ned de ti kiloene, eller aller helst tjue, så har jeg jo helt sikkert ikke lyst til å finne frem noe gammelt, avdanka tøy fra loftet! Nei da skal jeg ut og shoppe nytt, dyrt, kult tøy i mine ynglingsbutikker. Kanskje like greit at det ikke blir noe med det første, for det høres ut til å bli en kostbar affære.

Nyt dagen, den kommer aldri tilbake. Jeg stikker inn i garasjens dunkle belysning og dukker ned i gammel dritt. Kanskje finner jeg ei glemt lommebok med masse gøyalt innhold. Aller helst penger som knitrer når du tar på dem ..

Bildene denne gang er fra google. Men en vakker dag ser det kanskje tilnærmet sånn ut her hos oss også. Hvem vet? En ting som iallefall er helt sikkert: Hva hadde vel livet vært uten drømmer?

;o)

8 kommentarer
    1. he he..Jeg har flytta så mange ganger og kastet masse hver gang at jeg eier veldig lite. Og det føles egentlig bare deilig!!! Men det er fortsatt nok igjen til at jeg klarer å rote…. lykke til med ryddinga..he he…

    2. Grete: Hadde jaffal Grete. Men jeg leita etter noe i den en gang og nå ligger det vel spredd utover halve loftet. Men nå har jo iallefall dattera flytta med seg alt sitt til det nye huset, så jeg skal nok få rydda i tingene mine snart. Til høsten kanskje ..
      MEN jeg gir bort stadig vekk jeg. Både i de der innsamlingscontainerne og direkte til Litauen. Min eldste datter har jo kontakter der nede .. Men det som er igjen nå er det som liksom var litt ekstra flott, dyrt og spesielt. Jeg samler altså ikke på ALT!! ;o)

    3. Hei på deg. Fin blogg du har. Jeg har akkurat begynt å komme igang, men syntes det er litt vanskelig. Skal legg ut videoer og annet men får det ikke til helt enda. Ja ja får vel bare øve meg litt
      klem klem

    4. Har du helt på alvor en eske på loftet der det står – 10 kilo? den hadde jeg sendt avgårde til Fretex på dagen. Enten så slanker du deg NÅ eller så er du FORNØYD med den du er og går på byen og kjøper deg noen nye klær som passer den du er nå :))

    5. Jeg har også en drøm om at det er ryddig på loftet, og på gjesterommet og i garasjen og på arbeidsrommet….og over alt ellers. Egentlig ville det vært lurt å bruke pinsa til det rydding her på Nordvestlandet, for tåka henger helt ned på nesetippen her og ute er det surt og kaldt…. Dagen er planlagt, men kanskje i morgen? Tusen takk for inspirasjon :o)
      Ha en riktig fin og ryddig dag
      -klem-

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg