Skimmet i Mexico

Så viste det seg altså at pengene som var borte fra kontoen var tatt ut i Mexico. I en minibank. De hadde forsøkt to ganger, men første gang var koden feil. Skummelt igrunnen. Vi var jo i Mexico i februar, så det er altså noen måneder tilbake i tid og de har tydeligvis ikke forsøkt seg før nå.

Det er aller første gang det har skjedd med oss. Og vi har reist mye. Så enten har vi vært ekstremt heldige til nå, eller så har vi holdt oss på de rette plassene. Selv om jeg ikke akkurat tror det er grunnen sånn som vi har utforsket omgivelsene..

Banken har lovet oss pengene tilbake i løpet av dagen. Så det gikk jo veldig greit. Mitt bankkort slutta å funke da vi var på den ferien, så jeg har fått nytt for lenge siden. Vi var jo alle innom de samme minibankene der nede, hele reisefølget på seks, så jeg har gitt beskjed til resten at de må følge litt med. Eller få nytt kort. Sånn om de vil være helt på den sikre siden.

Heldigvis hadde jeg penger på min konto i går. Det er ikke alltid at det er noe der nemlig, men når jeg er tom har som regel drømmemannen litt, og omvendt. Det hadde vært kjempeflaut om vi ikke kunne betalt for innholdet i den overfylte handlevogna i går, der vi sto på obs med ørten poser og mat for ei hel uke sånn omtrent. Da hadde det iallefall vært veldig lenge til jeg ville gått inn i den butikken igjen ..

Skimmet eller ei .. jeg reiser definitivt tilbake hit om jeg får sjansen ved en senere anledning ..

Har du vært utsatt for skimming?

10 kommentarer
    1. Randi: Det går vel bra med banken. Her tok vi bare en telefon, og pengene var tilbake dagen etter. Det formelle, den skriftlig reklamasjonen, sendte vi etterpå. Grei bank sånn. :o)

    2. Hei!
      Ja jeg også ble det når jeg var i mexico!! Var der fra 30 juni til 13 juli og nå i ettertid har det blitt trekt penger fra kortet i dollar på nesten 5000kr! Håper det ordner seg med banken, har sendt reklamasjon, men det er likevel ekkelt. Dro kun visa kortet en gang og dette på hotellet vi bodde på (fint og ordentlig hotell) så man kunne ikke tro at noe sånt skjedde der…. jeg har selv reist verden rundt og aldri opplevd lignende… skal nok bruke mastercard fra nå av ja… har hørt at det er et voksende problem nedi der..

    3. Vera Lynn: Ja det var faktisk så deilig som det ser ut til .. og enda bedre! :o) Vi hadde en av disse bungalowene en natt bare. Kunne godt vært der en uke!! Hotellet vårt lå litt mer sentralt, rett og slett både midt i Playa del Carmen og midt på stranda. Helt perfekt altså.

    4. Nei, jeg har aldrig blitt skimmet.. heldigvis!!! Snakket med en nabo rett før helgen, og hun hadde blitt det… Det var i en minibank her i nærområdet…, en som jeg har brukt mange ganger selv.
      Jeg syntes nesten jeg kan høre palmesuset her jeg sitter å ser ut på den grå himmelen.. Drømmer meg helt bort når jeg ser på bildet ditt.. tenk å ligge rett ut på den sandstranden, og så løpe ut i bølgene…… :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg