Over en milliard i kontanter

Ja dessverre er det ikke
min kontantbeholdning jeg snakker om her.
Men minibankuttakene over det ganske land sånn i forkant av den varslede bankstreiken. Må bare innrømme det, jeg synes det er hysteri!! Rett og slett. Somregel blir sånne ting blåst opp noe veldig av mediene. Bare tenkt, det er snart sommer, ferietiden er rett
rundt hjørnet. Agurktiden er i anmarsj! Og da er det fint med en truende bankstreik en kan forvrenge til det ugjenkjennelige. Gruble og dukke ned i all verdens problemer som kan komme i kjølevannet av en sådan ..

Vi var riktignok og handlet en del mat. Men det var mest fordi det store kjøleskapet vårt nesten hylte mot oss i all sin tomhet. Et lite øyeblikk trodde vi faktisk at bankstreiken var starta litt for tidlig også, for da drømmemannen skulle betale så gikk det ikke!! Og penger, joda, det hadde han. Så da min konto var blitt betydelig mer skranten og vi kom oss hjem og fikk sjekka banken .. så var det trukket nesten 6000 kroner på Visa dagen før! Men vi har ikke brukt kortet på et sånt beløp .. Verken den dagen eller ukene i forveien. Riktignok fylte vi tanken i båten på søndag, men så dyrt har det aldri vært før! Dessuten var de uttakene vi hadde gjort registrert allerede, så det er ikke snakk om en tastefeil heller. Får håpe det ordner seg når han får fatt i noen i den banken. For det var jo selvsagt helt umulig i går kveld. Typisk! Da er det bedre med Postbanken. De har åpent når du trenger dem.

Jeg tok ikke ut noen ekstra kontanter. Selv om beholdningen i lommeboka mi ikke overskred de store summene. Jeg er den lykkelige eier av 73 kroner for øyeblikket. For å være helt ærlig, og det bør man jo, så hadde jeg ikke engang fått med meg denne varslinga om bankstreik før jeg kom hjem i går og ble litt oppdatert av sønnen. Han var himmelfallen, jeg jobber jo i en mediebedrift!! – Herregud mamma, leser du ikke nettavisen!!! Njei .. i går gjorde jeg ikke det! Jeg hadde for mye annet å tenke på. Som å få ut en boligavis som lå litt i etterkant produksjonsmessig.

Altså, det var en forferdelig stressende dag på jobb, igjen. Jeg vet ikke helt hvorfor alt blir så stress jeg. Eller det har vel vært slik alltid, men før brydde jeg meg ikke så mye om at alle andre stressa og maste og føyk rundt og ville ha gjort alt på en gang. Nå sliter jeg litt. Får bare håpe det gir seg etterhvert .. jeg er tydeligvis blitt litt skjør når det gjelder dette her –og æ kan ikke si at æ li’r det no’ særlig. For å si det på godt sørlandsk.

10 kommentarer
    1. Hadde vel ikke hjulpet om jeg hadde prøvd å ta ut de minus 28 kronene som var på min konto…. 🙂
      Håper de forsvunnede 6000 kom tilbake da….

    2. Får håpe kontoen deres blir ordnet,6000 ut i det blå er mye penger ja.Ellers sier jeg som Siv,en bankstreik hadde nok ikke vart lenge pga den enorme konsekvensen det hadde blitt.
      Sa til min sønn i går kveld att vi hadde nok overlevd på vann og selv fisket småsei:)))men som den budeien jeg er så har eg 2 fulle fryseboks og to fulle matbud:))så det skulle nok gått greit med føda

    3. Tok ikke ut noe jeg. Av den gode grunn at det er nesten ingen ting å ta ut…Godt at det ikke ble streik ihvertfall. Ha en superduper dag! 🙂

    4. Grete: Men da er det jo nesten enda verre .. for hvor langt kommer du med 500 kroner liksom?? ;o) Kunne godt delt den milliarden med deg jeg, tenk så gøy vi kunne fått det for en stund da. Eller blitt kvitt gjelda. Hadde kanskje ikke vært så dumt det heller, sånn på sikt.

    5. Jeg innrømmer det glatt, jeg beordret min kjære til å ta ut noen kroner da han allikevel skulle opp og handle, så vi er da de glade eiere av ikke mindre enn 2000 kroner i kontanter 🙂
      Men jeg gjorde en liten utregning her på morgenen, hvis 2 millioner voksne nordmenn tok ut penger i minibanken igår så tok de ikke ut mer enn 500 kroner hver = 1 milliard så……det høres kanskje mye ut men er det nok ikke.
      Men hvis du og jeg derimot hadde fått hånd om den milliarden ja da :0)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg