God tirsdagsmorra

Nå er det nummeret før vi kan svømme til jobb her! Det er vel ikke nødvendig å si at jeg er en smule lei? Synes det er på tide vi får litt sol og varme snart, sånn at jeg kan se resultatene av jobbinga i hagen på nært hold. Se at det vokser og gror litt der ute, ikke bare står i stand-by modus som nå. Ja alt bortsett fra plenen da, for den er snart en halv meter!! Og det er aldri tørt lenge nok til at jeg kan få klippa den .. Får håpe den gror så mye at til og med ugresset ikke får luft nok til å overleve dette her!

Jeg er på jobb for andre dag på rad. Greit nok, men er litt kaputt når jeg kommer meg hjem igjen. Ikke så mye jeg får utretta da. Så jeg vet ikke helt om jeg er klar for å jobbe fullt enda jeg. Og hvordan finner jeg ut av det? Er det ikke normalt å være helt utslitt etter jobb, for det var jo sånn jeg var på slutten, før jeg ble sykmeldt også. Orka ingenting. Er det fordi jeg er blitt “gammel”? Eller er det bare det at det fortsatt er noe som ikke stemmer helt her enda. Ja det er det jo forsåvidt også. Skikkelig feilkopling i termostaten. Men den kan jo ikke jeg gjøre noe med uansett.

Skal jeg forsøke og se hvordan det går, eller skal jeg drøye det litt til? Ifølge legen må jeg visst kjenne på det der selv, men jeg er litt redd for å bli sett på som arbeidssky og synes ikke det er så greit akkurat. I denne omgang er det bare i morra igjen, så er det “fri” til over helga. Neste uke skal jeg jobbe annenhver dag fra mandag, så jeg får kanskje kjenne litt mer på det i løpet av den uka. Selv om jeg innerst inne har mest lyst til å bare hoppe i det.

Men nå må jeg hive meg rundt her .. jobben kaller. :o))

7 kommentarer
    1. Skjønner hva du mener,jeg tenkte heller aldrig på att eg skulle bli uførepensjonist da i slutten av dei 40:))men sånn blei det og nå føles det greit.Håper du får det til slik du vil ha det da:))

    2. fruensvilje: Jeg taper ikke noe før etter september egentlig. Men føler bare det er på tide å komme seg tilbake .. at det liksom ikke er nok å bare være trøtt for å ikke gå på jobb.
      En bruker vel det en har uansett hvor mye en tjener, så på sikt kunne en vel klart seg med mindre, når en bare ble vant til det og så at det sveiv rundt på en måte.
      I mitt hode hadde jeg nå sett for meg at jeg skulle jobbe fullt til jeg ble pensjonist .. men mulig det var helt feil. Hadde jo ikke helt sett for meg at slutten av 40-årene skulle ta denne vendinga heller.

    3. Er du helt nødt til å gå i full jobb da?det blir jo litt mindre peng da men jeg har iallefall innsett att helsa til syvende og sist er viktigere enn penger

    4. Uff ikke greit dette med alder, stivhet etc…Godt å få kommet seg litt i jobb, selv om man kanskje føler at det butter litt her og der. Uansett, ønsker deg en fin dag videre
      Blogger klemz Sissel

    5. Ønsker deg en god dag på jobb 🙂 du får huske reise deg og strekke litt på den gamle skrotten en gang i mellom hihi
      Hagen ja, uff regne regn regn og graset veks, men vi har blitt lovet finvær til helga, får krysse fingra :0)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg