Som å bo på Jæren

Det blåser og blåser. Trærne ligger paddeflate utenfor og det er nesten så jeg er redd for at den digre grana i hagen skal ta seg en tur inn i stua. Det er jo koselig med litt besøk sånn til morrateen, men kanskje ikke helt på den måten!

Egentlig er det litt stilsomt når det blåser så mye. Det er akkurat som om det forplanter seg inn i hodet mitt og påvirker øresusen. For den blir mye verre, som når jeg er syk liksom.

Jeg har veldig problemer med å fortrenge disse pipe- og suselydene. Det har gått så fint i årevis, men nå er de blitt så fremtredende at de overdøver det meste. Skulle ønske det fantes en vidunderkur eller -medisin som hjalp. Men så vel er det jo ikke.

Var på jobb igjen i går. Og det funker greit. Begynner å komme mer og mer inn i det igjen nå, og det føles bra. Men jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem. Det er litt flaut!! Utslitt etter å jobbe to dager i uka. For ei pingle!! Bare for å gjøre dagen fullkommen så var jeg likegodt i syforening også i går kveld. Jeg hadde riktignok sovet litt på sofaen før jeg ble henta, men akkurat der og da var jeg så trøtt at jeg tror jeg kunne lagt meg og sovet til morra’n. Håper det går over snart ..

I dag har jeg iallefall en sykmeldingsdag. Så jeg kan få henta meg inn igjen til nok en arbeidsdag i morra. Neste uke skal jeg jobbe tre dager etter hverandre og jeg er veldig spent på hvordan det skal gå. Det er jo helt ok å være på jobb når en kan ha en hviledag mellom øktene, men det er jo ikke sånn hverdagen er. Ikke min normale hverdag iallefall. Om jeg fortsatt kan kalle det “normalen” det som var fakta for over et halvt år siden ..

Skal på øyeblikket ut og lufte vettet litt. Bikkja og jeg skal følge min datter til jobb og barnebarnet til barnehagen. Og jeg tror jaggu med at det blåser såpass at den børstinga av “ulldotten” Zenta bare kan droppes etter denne turen. Pelsen kommer garantert til å blåse av. Ja, den som såvidt har mista festet i kroppen og holder på å fordele seg rundt på gulvene mine som en flokk hybelkaniner altså. Det er altså ikke noen overhengende fare for at jeg kommer hjem med en nakenhund!

Ha en fin dag! :o)

12 kommentarer
    1. Siv Svanem.: Det går veldig bra egentlig. Og på mange måter er det jo kjekt å jobbe bare to dager i uka. Men jeg kan jo ikke fortsette sånn da, jeg må jo tilbake til min 100% stilling. Sånn snart .. er liksom litt avhengig av den lønna dessverre.

    2. Allis: Jeg har jo fått meg en sånn pute med masse forskjellige lyder i. Fuglekvitter og bølgeskvulp pluss masse annet. Men jeg klarer ikke helt å sovne med den der, ikke med musikk i ørene heller. Det blir faktsik bare verre på en måte. Men det hadde vært godt om noen fant på en “kur” som funka ja. Hverdagene hadde blitt litt bedre da.

    3. ernashus: Endelig har vinden løya litt og det begynner å bli litt normalt her igjen. :o) Det går veldig greit med meg og det er godt å være tilbake på jobb. Selv om det er litt lite foreløpig. Men jeg er på vei! :o))

    4. Med andre ord: Det er jo meninga jeg skal tilbake til 100% ganske snart da, så jeg får bare se hvordan det går nå når jeg øker med en dag til. Litt spennende dette, men kommer ikke til å bli så gøy om det ikke funker.
      Jæren ja, har ei barndomsvenninne der. Ho bor på Varhaug og vi skal dit i helga. Veldig fint der borte, men temmelig mye vind ja. Nesten alltid når jeg er der.

    5. Jeg klarer ikke to hele arbeidsdager på rad (pga nakkeskaden min) så jeg har en lignende ordning som deg med hviledager mellom slagene. Det fungerer stort sett fint. Det er viktig å være litt i jobb, selv om det kan være tøffe tak. Lykke til videre! Håper for din del at dere har funnet en ordning som både du og arbeidsgiver kan leve med. Det er viktig at vi ikke tyner oss så det går for mye ut over livskvaliteten. 🙂
      Vi har det ikke så verst her på Jæren, selv om det kan blåse friskt fra tid til annen. Hehe.

    6. Blåser like ille her også, går ikke an å være ute. Høres ut som det går sakte men sikkert framover med deg, kanskje bra at du har en fridag innimellom? Bra at du har anledning til å ta det rolig i starten og prøve ut hvor mye du egentlig kan tåle å jobbe. Ønsker deg lykke til videre i alle fall! 🙂

    7. Høres ut som du har mer vind enn jeg vil ha på turen min langs kysten, men det roer seg vel innen jeg suser innom Kristiansand på fredag :))

    8. God morgen;-)))
      Ja denne vinden er noe herk, det virker som om hele landet er blitt “råka” av mye vind i det siste. I dag er det stille her, men regnet plasker ned!!!! æsj…
      Kjenner godt til den øresusen du snakker om, det er noe forbaska drit!!! Noen ganger så legger eg meg med mp3 spilleren på , hehehe da hører eg fin musikk isteden for den dritt susingen.. hehehe.. Eg mener og ha lest at noe er på gang med og finne ut av øresus.. krysser fingrene for at de klarer og knekke den koden og vi kan bli kvitt ivertfall den lyden da.. hehehe
      sus i vei og ha en flott dag videre

    9. God morgen til deg.Det er ikke godt med øresus nei,har det jeg også men ikke så gale att det plager noe særligt.
      Jeg hadde ventet mye vind i natt men merket ingenting,enten sov jeg meg gjennom det eller så uteble det,og dagen i dag har litt vind sånn litt flau vind.
      Det kan være været som gjør deg trøtt,min mann går rundt og gjesper høgt også hver kveld og han er ikke syk så vi har kommet til att det må være været:))du får ha en fin spasertur ute i vinden,det kan bli friskt det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg