Kakao og en aldri så liten våkenatt

Sitter i stua med en kopp kakao og håper Jon Blund snart vender tilbake. Har ligget våken en times tid, og nå orka jeg ikke mer. De siste nettene har jeg vært så varm! Jeg som trodde jeg var over disse hetetoktene. Har skrytt Nattlysoljekapslene opp i skyene til alle som ville høre på, og virkelig anbefalt produktet. Åsså går det pluitselig hen og mister effekten sånn over natta omtrent. Er det mulig da?

Den lille overnattingsgjesten vår sover som en engel. Tok runda med nattaklemmer rett før 21 og la seg uten protester, en times tid på overtid. Like blid og skjønn som da ho sto opp. Men det er ikke snakk om en litt rolig overgang til senga, nei her er det full guffe helt til de lyse lokkene lander på puta. Det er en utrolig enkel unge å ha med å gjøre, selv om ho nok er litt i trassalderen nå. Det er ikke lange veien mellom hengeleppa og smilet, men heldigvis går det like fort over som det kommer. Ikke spør ho etter mamma heller, men vi snakker om ho. At ho er på ferie og har dratt avgårde i flyet. Og det er liksom helt greit det. Iallefall foreløpig. Men vi er jo enda tidlig i passeperioden, så det kan vel forandre seg om jeg er riktig uheldig. Ho har jo aldri vært her lengre enn ei helg tidligere.

Ho spør derimot etter onkelen innimellom. Han som ikke lengre er noen onkel, som ikke bor sammen med tanta mer og liksom er ute av bildet nå. Det er trist. For hva sier en til en to-åring annet enn at han er hjemme .. Jeg savner han også. Men sånn er jo livet, noen kommer og noen går, så får en bare innrette seg deretter. Spesielt når en ikke har noen innvirkning på det selv, da er det bare å godta at det ble sånn og håpe at de valgte rett.

Nå skal jeg tusle ned i senga igjen og håpe at det fungerer litt bedre enn sist jeg lå der …

God natt! :o)

12 kommentarer
    1. helgemamma: Jepp fikk noen timers søvn før ho våkna. Heldigvis. Ho er ikke så alt for tidlig på morrakvisten, sånn mellom 7.30 og 8.30 en gang. Såpann må en tåle.
      Er litt ille når mora har kjærlighetssorg fordi dattera og samboeren har gått fra hverandre. Men det er faktisk nesten sånn ..

    2. PANORAMA: Jeg skulle nok hatt østrogen for 7 års tid siden, men siden jeg har hatt blodpropp en gang så er dette bannlyst for meg … derfor jeg sliter sånn. Ikke noe av det som er “lovlig” for meg hjelper noe særlig. Så jeg må bare slite med det. Forhåpentligvis er det snart over nå. :o)

    3. Håper søvnen kom, det er ikke noe kult å være våken om natta! Jeg sier som Monica, start med østrogen og du vil få et nytt liv. Jeg brukte det i mange år og livet ble noe annet nesten med en gang! Kos deg med barnebarnet idag og ha en kjempefin lørdag! 🙂

    4. For en skjønn jente 🙂 Håper du fikk litt søvn før hun våknet igjen..
      Kjenner igjen det der med “onkler” som forsvinner… Har en storesøster og da hun i ungdommen gjorde det slutt med kjæresten vi likte så godt hadde alle søstrene kjærlighetssorg..he he…:-)

    5. Høres ut som et slit…. hetetokter er ikkje bra nei…få deg østrogen om du ikke allerede har det:) HÅPER DAGEN DIN BLIR BRA SELV OM DU ANTAGELIG HAR SOVET MINIMALT.
      Klem Monica:) .

    6. God morgen.Tenker hun med dei lyse lokkane har fått mormor ut av senga no:))og forhåpentligvis fikk du sove litt.Jeg går på østrogen,alikavel får nok jeg også litt hetebyger om natta fremdeles,men no tar jeg svært lav dose så vi får se om gynekologen mener jeg bør doble intaket.
      Vesle jenta til datteren vår skal ligge over hos oss i natt ,men det blir bare 1 natt og det burde gå bra.Ha en fin dag

    7. Når jeg skriver dette har du forhåpentligvis sovnet igjen 🙂 jeg har vært våken en time, men det er jo normalt.
      Denne uka har vært travel for kroppen og hjernen din må huske, raskt tilbake i arbeid samtidig som du hadde lovet å være barnevakt, plutselig en masse å tenke på annet enn “bare” å tenke på seg sjøl, men som trøst, alt er en overgang 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg