Jeg er litt opptatt for tia ..

.. og grunnen er denne her som sitter på fanget. :o)  Jeg er småbarnsreservemor for en ukes tid. Min datter er på ferie i Tyrkia og jeg sa jo selvsagt ja til dette her for flere måneder siden. Sånn at om ho fant en tur så skulle selvsagt jeg trø til som barnepasser. Det var jo ikke noe problem i det hele tatt. Ikke visste jeg da at det ble midt i jobbinnkjøringa. Dårlig timing altså. Men det får så være. Det er jo bare en uke, så det skal sikkert gå greit! Vi koser oss iallefall her, selv om jeg skjønner at det er lenge siden jeg har hatt ansvar for så små unger over tid.

Ho er i barnehagen på dagen, så ho sysselsetter meg ikke hele døgnet. Det bare kjennes sånn ut. – Mormor, bæsje potta!! Og da er det jo bare å løpe vettu, for å sette seg på badegolvet en halv times tid mens ungen sitter på do. Ellers skravler ho i ett, og forlanger et svar! Her nytter det ikke å bare si ja og ha der en tror det passer. Så dette innlegget har jeg snart brukt to timer på å få ut på nettet. To timer med diverse avbrekk og mer eller mindre glupe diskusjoner og samtaler med lille snuppa mi.

Legginga og nettene går helt greit. Selv om jeg er våken bare ho snur seg. Piper ho litt i søvne så kan du være sikker på at jeg står over ho og føler meg frem etter sutten og kosefilla før ungen har tenkt å åpne øynene. For ho hadde jo ikke noen planer om å våkne nå!

I dag morges måtte jeg til og med våkne ho. Jeg skulle til lymfemassasje kl. 9 og det ble jo litt stress når ungen ikke engang var våkna til ti over 8! Men det gikk. Det meste går jo egentlig, om en bare legger godviljen til. Litt stressa var jeg da jeg akkurat rakk timen min, men da skulle jeg jo bare ligge der og bli trøkka på en times tid, så pulsen fant raskt tilbake til normalen igjen.

Fikk en fantastisk nyhet da jeg var der hos fysioterapeuten min. Hmmm .. hørtes kult ut! Min fysioterapeut. Jeg som aldri har satt mine bein hos sånne behandlere før .. en skal jaggu med gjennom mye når en kommer i reperasjonsalderen! Men altså. Den gode nyheten. Fysioterapeuten min skal vikariere en stund hos noen andre fysioterapeuter og der er de godkjente for at jeg kan få refusjon med den henvisninga jeg har fått fra legen min. Dette var en av de plassene jeg ble avvist fordi de hadde helt fullt og lange ventelister. Men nå blir jeg med behandleren min til denne nye plassen og får de timene jeg trenger uten å betale mer for det! Det som til nå har kosta meg 500 kroner pr. uke. Kan det bli bedre?

Det er nesten så jeg begynner å tro på den der at alt ordner seg for snille jenter. Jeg som igrunnen bare har fnyst av det teite utsagnet. For ingenting ordner seg for noen som ikke gjør noe for det selv .. sånn in the real life. Det er iallefall min erfaring, til nå ..

På jobben gikk det også tålig greit. Hjernen jobber på høygir, med ting jeg tidligere gjorde helt automatisk, men det blir vel bedre etter hvert det også. Det er jo ingen andre enn meg selv som stresser med det, men så klarer jeg til gjengjeld å stresse meg opp da! Jeg som omtrent alltid har klart å holde meg rolig og avbalansert i jobbsammenheng. For jeg visste jo hva jeg skulle gjøre og alt lå i fingrene på en måte. Men nå stresser jeg. Såpass at skuldrene henger fast i ørene og nakken er helt stiv når dagen er over .. Fryktelig irriterende spør du meg.

Men nå er det helg og i morra tidlig kommer nok et barnebarn og skal være her noen timer. Så denne helga blir det nok ikke gjort så mye fornuftig verken på terrassen eller i hagen. For ikke å snakke om den Ikea-hylla som ligger på soverommet og bare venter til noen gidder å pakke den ut og skru den sammen .. sånn at jeg kan få litt orden i sakene der nede. Har sett frem til det, men må visst drøy’an noen dager til. Til mandag kanskje?

Nå er det snart reker her. Sammen med sønnen, kjæresten hans og barnebarn som akkruat nå synger Fader Jakob så det ljomer i veggene her. Hehe, ikke noe tyder på at ho snart skal i seng. Men jeg har fått lov av mora til å drøye det litt i helgene. Så ho skal få spise sammen med oss iallefall, før roen senker seg og vi kan innta sofaen nede med beina høyt og et eller annet uinteressant tv-program på skjermen.

Ha en fin kveld dere der ute – og god helg! :o)

5 kommentarer
    1. Hei for et nydeligt par:))så bra att tingene detter på plass dette blir bra vet du,jeg har en tortur fysioterapaut men det har allerede begynt å gi mening:))etter 3 behandliger.Lykke til videre med ditt opplegg.Lykke til med veslepia også,veslepia vår skal ligge over hos oss i morgen det blir faktisk første gang her i vårt hjem uten ho mamma,har passet hjemme hos dem uten mamma da men no får vi se kor dette går

    2. åååh så skjønne dere er ;-))) Kan godt forstå at du nyter dagene med den lille skjønnheten der, for ei dukke;-))))
      Kose dere masse og ha en riktig god helg

    3. Det er sant, alt ordner seg for snille jenter :))
      Kos deg med beina høyt og spis reker, hørtes godt ut forresten, men jeg er stappamett, her ville ungdommen ha Taco 🙂 god helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg