En epoke er snart over

Ja, og da sikter jeg ikke til min tid som nav-snylter. Selv om jeg håper den også er over om ikke så lenge. Det som er over er at det snart er slutt på at tre generasjoner bor i samme hus her .. Min datter har kjøpt seg hus! Eller en del av en liten tomannsbolig da. Jeg er kjempeglad på hennes vegne, og krysser alt for at dette skal gå bra. Men jeg kommer til å savne de der inne på hybelen. Kommer til å savne lydene av barnebarnet mitt, enten det er hyling eller latteren. Det kommer til å bli veldig rart .. Barnebarnet har jo alltid bodd her.

Lykken er jo at ho ikke skal flytte så langt! Det er bare litt nedi bakken her, nærmere sentrum. Tar vel 15 minutter å gå eller deromkring. Så selv om vi nok ikke kommer til å ha kontakt hver dag, så blir de ikke helt borte. Har ikke sett leiligheten enda, så det blir veldig spennende når ho overtar i slutten av måneden.

Ellers var det mer slitsomt å være på jobb enn jeg trodde. Jeg sovna litt over 21 i går, noe som nesten aldri skjer. Jeg er bare ikke av de som sovner foran tv’n! Også en av tingene drømmemannen og meg ikke helt har felles. Men noen ganger er det vel bare min tur også. Og det var tydeligvis i går. Ikke nok med det, jeg sov til 8 i dag morges også. Helt av meg selv. Jeg som var redd jeg ikke kom til å sove noe i natt egentlig. Hadde så mange tanker flaksende rundt oppi øresusen at det nesten ble litt vel mye på en gang ..

Jeg er veldig glad jeg ikke skal jobbe i dag også! Men jeg gleder meg til i morra. Selv om det nok var litt vanskeligere enn jeg trodde dette her. Men det skal gå bra. Etterhvert. Det er jeg ganske sikker på. Får bare innstille meg på at de dagene jeg ikke er på jobb, de må brukes litt til å komme til hektene igjen. Derfor er sikkert annenhver dag ganske greit sånn til å begynne med.

Akkurat nå sitter jeg her og venter på feieren. Flaks at han kom i dag iallefall, for jeg har jo ikke tenkt meg noen plass. Alle årene tidligere har han kommet når jeg har vært på jobb. Og dermed er det blitt dårlig med feiing her i pipa. En spør liksom ikke om fri for sånt! Må være årevis siden egentlig .. Han må opp på loftet for å feie og ned i kjellerstua for å ta dritten ut. Dekk til alle plasser feriren skal gå .. sto det i skrivet som kom i posten Jaha!! Det er jo lett. Jeg har gjort som jeg ikke forsto den der, og ikke dekka til noe. Får heller ta litt rengjøring etterpå. For så ille kan det vel ikke bli? Eller?

Sola skinner, himmelen er blå .. nyt dagen den kommer aldri tilbake! :o)

9 kommentarer
    1. Jeg forstår:)) mine barn måtte på hybel altfor tidlig også,det er ca 5 mil til vidaregåande skule og komunen har ikke råd å spandere skullebuss til ungdommane vår med det resultat att dei må på hybel rett etter ungdomskulen,den elsdte har bursdag i november så hab var bare 15,5 da vi måtte sende ham på hybel og det er iallefall alt for tidligt

    2. fruensvilje: Dette “barnet” har flytta ut fra mitt hjem for over ti år siden. En periode, da jeg og faren var nyskilt, bodde ho hos han. Så flytta ho sammen med ei venninne. Alt for tidlig spør du meg. Ho har også bodd i Litauen i halvannet år, men etter ho kom hjem derfra har ho leid hybelen i huset her. Jeg lider altså ikke av “tomt rede-syndrom”. :o) Men det er barnebarnet der er litt trist å få ut av huset nå. For vi kommer nok ikke til å se ho så ofte selv om de ikke skal så langt vekk .. Har følt meg veldig priviligert som har hatt ho så nærme helt siden før ho ble født!
      Det gikk greit med feieren. Men ble en del støv.

    3. Att barna flytter ut er ett tegn på att dei blir voksne selvstendige mennesker og det er godt for foreldre å se att barna greier seg på egen hånd.jeg har aldrig dekket til der feieren skal gå,hos oss må han også feie innenfra,litt rot blir det men ikke verre enn att det går greit å vaske etterpå,det gikk sikkert greit:)

    4. Ønsker deg lykke til videre med jobben, det går nok helt sikkert bra! Du må bare ha litt tid til å komme inn i systemet igjen.. Jeg synes det går bra å være nav-snylter forever også jeg, kan en ikke jobbe så kan en ikke..Ha en flott dag videre! 🙂

    5. Ja ikke glem å skalke lukene godt…, sist gang var jeg litt uheldig og fikk sot utover stuegulvet. Det var festlig med to katter som spaserte midt oppi med halen til værs så fornøyd!!!
      Lykke til med ny jobbdag i morgen… :o)

    6. Bare du husker å skalke alle luker, dvs. trekken på alle peiser og ovner må være igjen, ellers får du sot inn. Lykke til!
      Koselig å lese at du er så positiv etter jobbdagen, det går nok bedre etterhvert. Er jo slitsomt å være på jobb hvis det er nye mennesker og nye ting og rutiner som skal inn. Jeg har begynt med nye arbeidsoppgaver, og det er tungt å bli lært opp og måtte stadig spørre andre som ikke alltid er der når jeg skal spørre. Mye venting, feiling og grubling. Men alt går seg til etterhvert, det tar bare lengre tid for meg enn tidligere . hm!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg