En fin blanding av allergi og tinnitus

Denne natta har vært litt rar. La oss kjempetidlig, rundt 22.30, noe som nesten aldri skjer her i dette huset. Normalt runder klokka midnatt før vi finner senga .. Men etter å ha vært i hagen og jobba hele dagen, avbrutt av litt barnebarnbesøk med foreldre sånn midt på, var vi faktisk veldig klare for senga både drømmemannen og jeg.

Så slo øresusen til på full guffe!! Selv puta med regnskoglyder hjalp ikke i natt. Så søvnen har blitt heller litt dårlig. Da jeg sto opp var det bare tre grader ute!!! Åsså nå, som alle blomstene nesten er på plass i hagen. Nå skal vi jo ha sommer!! Jeg våkna egentlig til at det regnet så veldig. Dryppa fra taket og rett ned på steinene utenfor soveromsvinduet. Jeg som ikke skulle være pessimist og rydde inn madrassen og putene i solsenga i går kveld. Ikke et sjakktrekk akkurat.

Noe sjakktrekk var det jo heller ikke at jeg lot plenfrø og gjødsel forbli i forpakningene sine. Tenk om jeg bare hadde fått slengt det ut da. Så perfekt, i og med at det ble regn .. men neida .. så heldig skulle jeg ikke være. Har forresten ikke funnet ut om jeg skal gjødsle eller så først. Eller om det kan gjøres samtidig. Noen der ute som har en formening om det? 

Jeg nyser, hoster og snufser, men tror bare det er allergien. Pleier gjerne bli verre når jeg har oppholdt meg utendørs så mye. Eller vært på et hagesenter, noe jeg også rakk i går. Lurer på hvor mye penger jeg egentlig putter ned i jorda i løpet av en sommer. Det er ikke lite .. På Plantasjen bugner det av blomstrende fristelser nå. Den som bare kunne gå amokk og raske med seg alt en hadde lyst på! Gjerne en gartner også sånn på vei ut igjen i bilen ..

Dagen begynte ikke så bra med andre ord. Men nå sprekker skylaget og solstrålene skimtes såvidt innimellom. Kanskje blir det en flott dag dette også. Krysser fingrene for det.

Og i morra skal jeg på jobb .. :o))

4 kommentarer
    1. God morgen.Ville si det samme som Grete men no har jo du fått gode råd:)da får jeg si lykke til,krysser fingrane for en fin og grønn plen om ikke så lenge

    2. Må si lykke til med såinga, og ikke minst, lykke til med å holde små føtter og store labber unna etterpå :))
      Er visst jeg som holder senga denne morgenen da forstår jeg, har jo vært oppe da men datt under dyna igjen 🙂

    3. Du kan gjødsle og så samtidig 🙂 Egentlig er det jo en fordel at det regner litt nå så er jo jorda fuktig og god til frøene, og med en gang det blir opphold hiver du deg ut av senga og fikser plenen :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg