Jeg er tatt for tyveri!

Gårsdagen og natta ble heller elendig, og grunnen er rett og slett denne: Oversikten over månedene (Visste du dette om ..) som jeg har har på bloggen min fant jeg på aktivioslo.no, noe jeg også har skrevet nederst på innleggene. Nå har jeg fått refs for at jeg har stjålet en annens åndsverk (Se kommentaren under april). At jeg burde vite dette og at jeg kunne fått en saftig regning for dette her.

Jeg som mente jeg aldri hadde stjålet en ting i hele mitt liv. Som egentlig er ærlighten selv og er livredd for å gjøre noe galt igrunnen. Jeg som dro min 4 – 5 årige datter helt hjemmenfra og tilbake til Sørlandssenteret da ho plutselig hadde en ukjent ring på seg da vi kom hjem. En ring fra en lekebutikk. Som sikkert kosta 10 kroner den gang. Men jeg tvang henne til å gå til ekspeditøren og beklage og levere den tilbake .. og fikk prenta inn i henne hvor galt dette her var ..

Faktisk så synes jeg dette her er ufattelig vondt. Jeg har aldri hatt som hensikt å stjele noe som helst! Da jeg fant dette her sto det verken navnet til den personen som hadde skrevet det eller noe annet, på de sidene jeg var innpå. Men jeg skulle altså klikka meg videre. Noe jeg har gjort. Men altså litt for seint. Faktisk fire hele måneder for seint.

Og ja, jeg forstår jo egentlig at jeg har gjort noe galt. Men nei, jeg har ikke gjort det med viten og vilje. Selv om jeg tydeligvis burde ha visst dette, jeg som publiserer så mye her .. Så jeg har beklaget så mye til eieren av teksten, på mail, og fått svar på bloggen hvordan jeg egentlig skulle gjort det. Men gjort er gjort og jeg kan dessverre ikke skru tilbake tiden og få det ugjort heller. 

Akkurat nå vet jeg ikke om jeg kommer til å linke til noe derfra heller. Jeg blir kvalm bare jeg tenker på innleggene. Men lar de iallefall bli litt til her så dere kan se hva jeg snakker om. Og ho som trodde jeg ikke engang turte å tillate kommentaren hennes. Jeg tror ho har et veldig feil inntrykk av meg. Alle kan gjøre feil, men jeg vil helst ikke være der, i den gruppen med “alle”. Likevel er jeg der nå. Sikkert helt på toppen av lista også ..

Jeg “stjeler” også illustrasjoner innimellom. Som jeg finner via google.no. Da skriver jeg også at de kommer derfra. Men jeg skriver ikke link direkte til den siden de er fra. For de kommer jo fra forskjellige sider disse her også, men som oftest har de som har publisert dem også bare linket til google. Men det er jo ikke google som har lagt dem ut sånn i utgangspunktet. Dermed regner jeg med at jeg kanskje har stålet litt med jevne mellomrom helt siden jeg begynte å blogge da ..

Uff. Dette var ikke noe greit i det hele tatt .. :o(

8 kommentarer
    1. Takk for all “medfølelse”. Men nå følte jeg litt at det ble litt hets mot ho som eier teksten og det var ikke helt meninga det heller .. Jeg måtte bare få ut litt frustrasjon, for dette gikk virkelig inn på meg. Uansett hvor lite og bagatellmessig det kan virke for andre. Jeg mente jo ikke å gjøre noe galt, likevel så ble alt bare helt forferdelig.

    2. Enig; hun har fint lite å gjøre……..er jo henne det er synd på….ho må jo ha store problemer som gidder å engasjere seg så himla i sånn en bagatell…..herlighet !!! Stå på Marit !!

    3. Hjelpe meg, hun har ikke mye å gjøre på hun, stakkars menneske. Bare hev deg over det, du har ikke gjort noe galt og dette gjør jo de fleste innimellom… rent flisespikkeri fra hennes side.

    4. Men da stjeler jo også “google” da – der kommer det jo opp ting og bilder som er tatt fra helt andre sider. Ikke vær lei deg du for dette – det er en dråpe i havet. Vil ikke kalle dette å stjele et åndsverk – du har jo bare videreformidlet det. Hun burde jo heller være glad for at noen liker det hun har laget og vil at andre skal få ta del i det. Huff og uff.
      Ta ett glass vin og la den synke ned i deg, og gi blaffen i slikt. God helg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg