Minimalt med påskepynt og nye kjøkkengardiner

Veldig sein start på dagen i dag .. Men noen ganger blir det visst bare sånn. Har vært oppe en evighet allerede, men klarte liksom ikke å våkne helt likevel.

Her er været upåklagelig i dag også. Bortsett fra at det blåser en del. Har likevel tenkt meg ut å gjøre litt av den våronna om ikke så lenge. Iallefall på utsiden av huset. Det er litt mye hage her, for en stakkar som ikke har grønne fingre. Det er litt sånn at når en er over alt, en gang, så er det bare å begynne på begynnelsen igjen ..

Siden jeg hadde syforening i går benytta jeg sjansen til å pynte litt. Bittegrann påskepynt liksom. Den aller første påskepynten jeg har hatt i hjemmet faktisk. For i alle år ha vi vært på hytta i påska. Ikke fordi det er så mye mer pynt der ute akkurat, men der fins det jaffal litt kyllinger og sånt som har vært der siden jeg var liten. Ja, som du skjønner så har jeg ikke helt det store forholdet til påska .. men det ser jo flott ut i butikkene når pynten blir satt fram.

De nye kjøkkengardinene kom også opp. Men æ kan ikke akkurat si at æ lier det no’ særlig. De var litt for bestemoraktig, akkurat som frykta. Mulig de blir bytta ut mot en persienne eller noe etterhvert. Men nå får de henge en stund fremover. Vårlig ble det iallefall. Utrolig hva en kan gjøre bare med å forandre litt på fargene! Om en har litt nøytrale vegger vel og merke ..

Sola kaller! Får vel komme meg ut og grave litt i jorda før drømmemannen kommer hjem.

Dessuten skal jeg til frisøren igjen i ettermiddag. Det er ulempen med å ha en “sveis” liksom, den må vedlikeholdes rett som det er. Lurer på hvor lenge jeg holder ut dette .. jeg som liker frisører like godt som mange liker tannleger. Altås: Ikke det gøyeste jeg vet!

Ønsker dere en fortsatt fin dag! :o)

8 kommentarer
    1. Mojita: Hehe. Det på kjøkkenveggen er et bilde av en foss. Ikke verre altså. Har bare en tv i huset, og den er i kjellerstua. Mer enn nok spør du meg. Vi kjøpte jo en til stua også, men det ble så feil her oppe, så sønnen fikk den på rommet. Gjett om han ble fornøyd da! En helt ny flatskjerm som dekker hele veggen over fotenden av senga ..

    2. Hva skal en med masse pynt når det en har er så pent som dine kyllinger:))har omtrent like mye eg.Det er krevende med stor hage om en ikke helt får det til,slik er det hos meg også,jeg skulle hatt en gartner som kunne trylle hagen om til noe vedlikeholdsfritt og enkelt:))du får kose deg som best du kan.Ha en fortsatt fin dag.PS likte veldig godt kjøkkengardinene dine

    3. Gardinene var vårlige og lyse de, og du ER jo bestemor – eller hva??? Det forplikter.
      Men hva er det du har på veggen på kjøkkenet? først trodde jeg det var en tavle, så ser det ut som et bilde, men også kan det være TV med fossefall??? Veldig nysgjerrig nå.
      Jeg pynter aldri til påske, og forresten så pleier vi alltid reise bort i påsken. Men det var noen fine kyllinger, høner, haner du hadde bilde av.

    4. Så koselig da 🙂 jeg må vel snart pynte litt jeg også, skal reise på hytte de første dagene av skoleferien, da kan det være greit å komme hjem til ferdig pyntet hus 🙂 hadde jeg bare fått en av slavene til å vaske vinduene mine nå da…
      PS fikk ikke kommentert hos deg i går, ble kasta ut hihi

    5. Så fint det ble å henge opp eggene : ) Oppdaget nettopp at kommentarer jeg har skrevet i det siste har blitt anonyme. Så da vet du at det er jeg som har skrevet de “ukjente” du har fått. Vet ikke hvorfor det er sånn, men det er kjedelig for den som blogger i ikke vite hvor kommentaren er i fra, så håper det ordner seg,

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg