Ut på tur – aldri sur ..



Det er så utrolig godt at det er blitt vår. Det er en påminnelse om at selv om alt har vært grått og trist, kaldt, snø og slaps, så lysner det igjen! Det spirer og gror, blomster og busker begynner å leve igjen. Og det skal jaggu med jeg og!

Vi har hatt et flott vær her sør i dag. Og istedenfor å grave litt i hagen, den der annonserte våronna jeg skulle fortsette på her i begynnelsen av uka, så har jeg vært på tur med bikkja. En plass jeg ikke har vært siden jeg var barn og på badetur med mamma og pappa. Kan ikke helt huske at det så slik ut, og sannsynligvis så gjorde det ikke det heller. Ikke da. Det var før sånne plasser ble opparbeidet med brygger. Det var da en bare fant seg en knatt og slo seg til. Klorte seg fast på en tålig flat plass i nærheten av sjøen og bare krøyp uti fra svabergene. Rett uti tanga! Nå kan jo ikke folk bade engang, om de ikke har badetrapp eller ei sandstrand i nærheten .. Jeg bare overså bryggene og tok bilder av plassen sånn jeg helst vil ha det. Naturlig og fint. Som i gamle dager, da det ikke fantes et problem i hele verden. Iallefall ikke i min verden. Sånn jeg vil huske det ..

Jeg gleder meg veldig til å få ut båten nå. Bare det å skue utover sjøen gjør liksom noe med en. Med psyken, humøret, vårfølelsen. Foreløpig ser det ikke ut som om det er så mange som har tenkt den tanken, for båtplassene i nærheten her var temmelig tomme enda. På land derimot, sto båtene tett i tett, og ikke var det noe som minna om båtpuss heller. Men akkurat det er vel ikke så rart. Det er jo midt i uka og hvem går hjemme og slenger på dagtid da liksom? Joda, det er bare pensjonister og nav-snyltere, og vi har jo nok av tid å ta av, så hvorfor begynne i dag?

Etter denne naturopplevelsen tok jeg en liten shoppingtur. Fikk til og med kjøpt meg et nytt antrekk! Måtte bare ha det! Prøvde å gjøre som ingenting, hang det fint på plass igjen og satt alle sanser inn for å fortrenge det.. Men klarte ikke å komme meg ut fra senteret uten at det var med. Så dermed gikk jeg inn igjen, dro kortet, og vips så var det mitt.

Nå har jeg lyst til å bytte ut hele garderoben omtrent. Bare kjøpe akkurat sånt som jeg liker aller mest. Selv om det ikke akkurat er tilpasset kontoen min. Merkelige greier, jeg burde absolutt ha vært født inn i en millionærfamilie. Fått med meg en fet konto allerede fra barnsben av. Må rett og slett ha skjedd en glipp en plass underveis ..

Helt på slutten tar jeg med en aldri så liten påminnelse til alle hudeeiere. For jeg er faktisk ikke så veldig imponert over posebruken sånn generelt sett. Når snøen forsvinner så kommer alle vinterens synder frem. Som brune, ekle, klissete klatter både her og der.

Skjerp dere! Og det gjelder altså ikke bare oss med store hunder .. de små driter faktisk de også. Selv om det er veldig få av eierne deres som har med pose. I mitt nabolag iallefall.

4 kommentarer
    1. En herlige vårdag hos deg.Jeg forstår nøyaktig hva du mener når det gjelder ditt nye antrekk,gratulerer foresten.Jeg har gjort akkurat det samme,så når noe tiltar en så mye er det bare å resignere og dra kortet:))nydelige svaberg,her hos oss må vi pløye oss gjennom tang og tare,gå på skarpe steiner og sand kan vi se langt etter,det går greit selv om barna foretrekker å hoppe rett uti fra kaia,svaberg er fint men er det ikke litt glatt da?ønsker deg en fortsatt fin ettermiddag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg