Lørdag med bowling og barnevakt

Noen glimt fra gårsdagen vår. Tatt med et elendig mobilkamera ..


I går fikk vi kjørt avgårde noe søppel. En henger halvfull av gammel dritt fra garasjen, jeg var til og med innom Gjenbrukshallen for å se om jeg kunne finne et eller annet gøy. Altså: Noe annen gammel dritt så jeg kunne få fylt opp igjen den plassen vi just hadde tømt .. Har bare satt fra meg ting der tidligere. Men det var temmelig tomt der, heldigvis kanskje, og det som var var rett og slett god gammeldags søppel alt sammen ..

Tja, bedre lykke neste gang. Igrunnen håper jeg å finne noen gamle trekasser. Jeg har to av dem på hytta og de er kjempefine å sette blomster og lykter og andre ting sammen med. Men jeg aner ikke hvor jeg skal få fatt i det. De jeg har har liksom alltid vært der.

Var innom hos ei venninne, mens drømmemannen skifta dekk og vaska bilen. Fin deal. Og jeg bestemte oss for å bli med på bowling. En liten tur bare. Passa fint, siden vi var barnevakt. Et par timer i en bowlinghall var ikke den lille imot. Han oppførte seg helt eksemplarisk hele tiden. Mye gøy å se på, og mange lyder.

Ja, jeg bowler altså ikke. Har aldri forsøkt i hele mitt liv! Så for meg var det helt ok å måtte passe Filip. Det var igrunnen bare kjempekoselig! Selv om jeg fikk litt konkurranse i å holde han, når de andre hadde pause.

Han er blitt så stor nå, og skal ha faste leggerutiner. Kjipt for oss. Jeg så for meg at jeg skulle sitte med han tett inntil meg hele kvelden og bare nyyyyte det. Men nei da, knotten skulle legges kl. 20. Og sånn var det. Om han grein skulle vi bare gå bort og ta litt på han, gi han sutten .. vise at vi var der. Først la han pipe et minutt, gå bort, så ny intervall på 3 minutter, så gå bort, deretter 5 minutters grining .. osv.

Drømmemannen var ute og henta en pizza til oss da det var leggetid. Og det er jeg glad for. Han blir sykt stressa når ikke alt er som det pleier på en måte. Dessuten var 3 minutter VELDIG lenge, men etter det var det stille helt til han ble henta litt før midnatt.

Mine unger hadde alltid faste leggetider. Og de kom aldri opp av senga når de først var lagt. Funka helt fint det. Men tror jeg er blitt litt bløthjerta siden den gang. Spesielt når det ikke er mitt barn, for det er jo så skjønt å bare sitte der og kjenne den lille kroppen inntil seg, babylukten, ja alt rett og slett. Dessuten kan jo ikke jeg helt høre på denne grininga om det er alvor eller ikke.

Babylukten ja, når forsvinner den egentlig? Synes igrunnen den var forsvunnet litt allerede på han her. Og han er jo ikke så stor akkurat. Hva er det som lukter så deilig når de er så små og hvorfor går det bare vekk? Har aldri skjønt det der jeg ..

Tåke hadde vi i hele går. Det var
såvidt vi hadde noe sikt da vi kjørte
hjem. Til og med huset vårt var innhylla
i grå ull da vi svingte inn veien.
Spooky ..

 

 

Men nå er det en ny dag,
med sol og blå himmel. :o)

3 kommentarer
    1. Bowle er kjempegøy, du burde prøve det. Trenger ikke løpe bort til streken og kaste heller. Jeg står alltid stille når jeg kaster ballen, og det hender jeg får strike. Deilig med babyer på lån!

    2. Så koselige bilder av deg og minsten : ) Ja bowling er gøy. Man glemmer bort å ta en tur å gjøre sånt, så det skal jeg ha i bakhodet.

    3. Jeg fikk beskjed å ta Malin opp vær gang ho grein. Skulle ikke la det gå 3min eller 5min. Da fikk jeg beskjed at det ikke var bra for henne og at trygghet sirkelen ville bli ødelagt med tiden. Har lært utrolig masse om trygghet sirkel og dette med grining hos barn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg