Blåbærtoddy og fremtidsplaner

– Hallaisen karer, sa sædcellen Bjørn. – Dere kan ikke fortelle meg veien til egget vel? – Beklager, vi heter Karius og Baktus, og nå er du virkelig på villspor ..

Ja sånn kan det gå! Og akkurat nå kanta jeg en hel kopp med deilig, varm blåbærtoddy rett i sofaen. Juhu .. kanskje et skritt nærmere ny sofa nå? Verre var det med en helt ny genser jeg hadde på, den ble veldig fin og rød/blå på den ene siden, og det ble låret mitt og .. men det siste der går jo snart over!

En ulykke kommer sjelden aleine heter det jo. Så da kan jeg jo bare sette meg ned og vente på neste? Nei, slapp av, jeg er ikke så pessimistisk, egentlig.

Synes denne plansjen jeg en gang fikk på mail var ganske klar. Så nå skal jeg for ørtende gang dra meg selv opp etter ørene og forandre noe. Et eller annet. Jeg vet jo at mye sitter i hodet av dette her, at jeg er kommet inn i en labyrint eller noe. Og de er ikke til å spøke med. Er fort gjort å gå seg vill i en sådan ..

Så denne siste måneden jeg skal være 100% sykmeldt skal jeg kose meg. Uten å være redd for hva de som vet jeg er sykmeldt mener, uten å være redd for å treffe noen kollegaer ute og uten den evindelige dårlige samvittigheten jeg alltid går rundt med som en tung sekk. Jeg skal rett og slett drite i det og prøve å ha det helt bra. For nå skal livet mitt ta en annen vending. Og jeg gleder meg stort!

For jeg har rett og slett ikke tid til å kaste vekk dag etter dag på dette her tullet ..

:o)

9 kommentarer
    1. Rigmor Heggem: Trenger ikke lese gjennom bloggen min for å se det. Og om du hadde lest så mye som det virker som her, så hadde du kanskje også fått med deg at bloggen oppsto nettopp for å klage .. for ikke å overøse mine nærmeste med alle mine rare og ikke helt gode tanker. En plass må det nemlig ut. Men det er helt frivillig å lese .. :o)

    2. Ikke pessimistisk du….vel, les gjennom din egen blogg og se hvor optimistisk du er der…
      Syte, syte, syte, syte…ikke et innelgg uten klaging…
      Håper VÅREN kan gi deg mere håp og lysglimt i livet ditt!

    3. Flott innstilling,slik skal det lyde:))værre var det med sofaen men ja kanskje det var dette uhellet som skulle til for å få seg en ny:))lykke til og ha en strålande dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg