Soloppgang over Atlanterhavet

Dette var første melding som peip inn på mobilen i dag morges. Fra sønnen på cruisebåten. Han hadde bytta vakt i natt og dermed ble det ikke noe søvn. Han har vært borte i tre uker nå, mamma synes det er veeeldig lenge. Jeg savner den lange, dovne, uhjelpsomme sønnen som aller helst bare ligger i en eller annen sofa og spiller. Eller kliner med kjæresten. For så å løfte litt på hodet for å høre om det er mat snart ..

Samtidig blir det nok litt rart når han kommer tilbake etter alle disse ukene. Han har jo aldri vært borte så lenge før! Og vi merker at han tar litt plass her nå, selv om det ikke er noe arbeid med han på samme vis som da han var liten. Bortsett fra at vi må lage en anseelig større mengde middag enn når vi er aleine. Og så må jeg smøre to nistepakker hver kveld. Joda, de er litt bortskjemte disse to mennene mine. Men jeg får det tilbake, iallefall fra den største. Han andre betaler tilbake på den måten at han oppfører seg bra og gjør det bra på skolen ..

Jeg har aldri vært av den typen som forventer noe tilbake. Så jeg gjør så godt jeg kan for å være grei og hjelpsom ovenfor de rundt meg uten en eneste baktanke. Men selvsagt er det koselig når det kommer noe tilbake. Sånn helt av seg selv. For om jeg må mase om å få hjelp, så kan det bare være ..

Egentlig skulle jeg ikke skrive noe spesielt akkurat nå. Bare ønske dere en flotters lørdag alle sammen. Her må jeg snart hive meg rundt og bake den kaka til dåpen i morra. Eggerøra vi skal lage får vi tar i morra tidlig. Dagen derpå liksom. Joda, det skal sikkert gå bra. Iallefall for meg.

Forresten så klaga drømmemannen just på at det var litt kaldt her. Det var den varmepumpa vettu, som jeg likegodt skrudde av for noen dager siden. Jeg synes jo det er helt ok sånn som det er, men det er jo ikke meninga å fryse ut de andre her. Så må vel bare innse at så vårlig var det enda ikke at en kunne slå av varmekildene! Selv om vi har sol, snøen omtrent er vekk og i går ble plenen kalka. Men det er nok ikke mange ukene til ..

:o)

5 kommentarer
    1. Det beste med havet er soloppgang og solnedgang :))
      Jeg slo også av varmepumpa her om dagen forrestenm i reint overmot selvsagt hihi den er forlengst slått på igjen 🙂

    2. fruensvilje: Han går egentlig på skole, maritim, men for øyeblikket er han utplassert gjennom skolen da. For å se hvordan dette livet er. Og jeg tror han har havna på rett hylle. :o) Blir spennende å se til sommeren/høsten hvilke lærligalternativ han får.

    3. God dagen.Det var ett nydeligt bilde.Jobber sønnen din på et cruise skip? vi var på cruise i middelhavet før jul,det er virkelig et luksusliv men hart slit for dem som jobber alikavel er dei smilende og svært imøtekommende mennesker tenker det er en opplevelse for sønnen din.
      Det blir tomt når barna forlater rede men det er også godt å se att dei blir gode selvstendige personer som greier seg ute i verden.
      Ønsker deg en fin lørdag,håper du får tid til mye kos

    4. =)
      Kan ikke annet enn å smile jeg =)
      Det er sånn de beste bloggene blir til tror jeg …
      Ved at man bare setter seg ned og lar skrivegleden fylle seg .. =)
      Ser bare på mine egne .. Plutselig så har jeg skrevet en hel avhandling, isteden for litt tankekjør, som da egentlig var meningen .. hehe
      Ser du hinter litt til snill pike igjen her ..
      Det kommer vi (snille piker 😉 ikke utenom altså ..!!
      Skal alltid .. bare .. bare til alle andre!
      Jeg har bestemt meg for å prøve å greie å si nei to ganger i dag .. =)
      til ting som er vanskelige .. (ellers gjelder det jo ikke )
      Roma ble heller ikke bygget på en dag vettu .. hihi ;0)
      Ha en SUPER dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg