God morgen med en liten vits

En mann slet med stammingen sin og gjorde alt for å bli kvitt den, til ingen nytte. Til slutt oppsøkte han en spesialist for å få hjelp. Legen undersøkte han og erklærte: Jeg har funnet løsningen på problemet ditt. “Snoppen” din er 30 centimeter lang. Den er så tung at den strekker stemmebåndene dine og får deg til å stamme. Hva kan jeg gjøre doktor? Vi kan operere vekk 15 centimeter. Men: To månder senere ringer han legen og forteller at etter at “snoppen” hans ble forkortet, har alle kjærestene dumpet han, og sexlivet hans er en tragedie. Du er nødt til å operere tilbake 15 centimeterne du fjernet doktor. Legen svarte ikke. Hørte du ikke hva jeg sa, doktor? Du må operere tilbake stykket du fjernet. Omsider svarer legen: R-r-r-r-ryk og r-r-r-reis!
 



Så nå er jeg snart på vei til legen. Ikke for å verken fjerne eller tilføye kroppsdeler. Bare en sjekk, og kanskje kan vi fjerne sykmeldinga .. Hva hadde vel livet vært uten drømmer ..
 
For å være helt ærlig, så tror jeg den blir lengre. Har sminka meg etter alle kunstens regler for å se opplagt og fjong ut, men tror ikke det helt hjalp så mye. Litt, men ikke nok. Så har jeg sovet i hele natt, med piller. Joda, ikke si at jeg ikke har forberedt meg på denne timen!
 
Etterpå tar jeg en aldri så liten shoppingtur. Om jeg føler for det, men det er ikke sikkert. Jeg synes fortsatt det er fælt å gå til legen når det har med psyken å gjøre. Et bein eller en arm, en forkjølelse, halsbetennelse, ja til og med underlivsundersøkelser er bedre enn dette. Men nå tror jeg ikke akkurat svaret på problemene mine fins der. I underlivet.
 
Ha en fin dag dere, uansett hva dere skal. Plutselig er jeg tilbake ..
 
:o)
15 kommentarer
    1. Lykke til fra meg også. Og med så mange lykke til som du har fått her så burde det jo gå knakende bra for deg hos legen. Eller iallfall med shoppingen 😉

    2. Kjenner meg igjen her… Går jo sykemeldt selv, og hver gang jeg skal til legen føler jeg at jeg må pynte litt på fasaden. Lykke til hos legen, og ha en fortsatt fin onsdag :o)

    3. Ha ha ja sånn kan det gå:))ønsker deg en riktig fin morgen og god dag.Med eller uten sminke så blir nok du og legen din enige i hva som er best.Ingen vits i å starte jobben for fult om du ikke er klar for det da detter du bare ned i kjelleren igjen.Ønsker deg lykke til

    4. Takk for en god latter på morgenen 🙂
      Jeg har også en tendens til å sminke meg og stramme meg opp før et legebesøk, ki dag skal jeg gjøre motsatt, ja ikke se ut som et takras altså, men jeg skal la være å ta siste dose smertestillende før jeg skal inn til nevrologen, liten vits i å sjekke meg hvis jeg er “dopa”?
      God tur tur legen, og selv om du ikke skal tilbake på jobb for fullt så kan du kanskje begynne sakte men sikkert på jobb med litt tilpassning av arbeidsmiljøet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg