God morgen i sola :-D

Ja, jeg trenger vel ikke si at humøret mitt svinger i takt med været vel? Hehe, merker det utrolig godt selv. Jeg vil helst bare ha sol og sommer hele tiden, om jeg fikk velge.

Etter ei god natt våkna jeg temmelig tidlig og uthvilt. Kjenner det er lenge siden sist. Men det passa jo bra i dag, for jeg skal i syforening i kveld. Det er hele fire uker siden sist pga. sykdom. Og nei, faktisk ikke hos meg, men vertinnen.

I går fikk jeg gjort reint nede. Pussa noen av vinduene, skifta sengesett og lufta det ute i sola som faktisk kom etterhvert. Fikk en aldri så liten sommerfølelse da vi krøyp ned i sengetøy som lukta sol! Ja, for det gjør jo faktisk det. Eller er det bare noe jeg innbiller meg? Fikk liksom ikke helt gehør hos drømmemannen når jeg la ut om sollukt i dyna .. skal jeg være helt ærlig så mener jeg han så litt rart på meg ..

Får kanskje fortsette litt i 2. etasje i dag da .. om jeg gidder .. Eller kanskje jeg bare skal gjøre ikke’no, selv om jeg føler jeg har litt energi til overs akkurat nå. Kanskje jeg bare skal gå en liten tur med bikkja, og spare resten på den der kontoen legen snakker om at jeg må fylle opp, før jeg får lov å returnere til et yrkesaktivt liv. Det hørtes ut som en god ide spør du meg, men jeg er ikke helt sikker på om den lar seg gjennomføre ..

Åh, det er så mye jeg skulle ha gjort! Men det har dere vel hørt alt om før .. Huset trenger virkelig en totalrenovering snart. Ike fordi det er så stygt og slitt (rent bortsett fra sofaene oppe da), for det er det igrunnen ikke. Men det er plutselig blitt så gammeldags. Sånn rett over natta nesten. Jeg som har vært så fornøyd og glad i dette her. Nå er jeg lei det meste som er her inne. Både det som er pussa opp og det som ikke er gjort noe med på 12 år, som stue og kjøkken. Eller kjøkkenet har jo fått ny farge på veggene en gang i løpet av disse årene, og nye knotter og håndtak. Men det er alt!

En har tydeligvis ikke godt av å gå hjemme og slenge så lenge av ganga. Får så mye tid på å se på ting. Vegger, tak, kjøkkeninnredning .. kanskje ikke rart jeg er så lei av det ..

Men vi trenger penger. Masse penger! Og hvor skal vi få tak i de da? For øyeblikket holder ikke lønningene til regningene engang. Skyhøye strømregninger og enda verre eiendomsskatter. Uff. Men heldigvis pleier strømregningen gå ned til en tusenlapp eller to i måneden i sommerhalvåret. Merkelig det der, for vi har det jo langt fra veldig godt og varmt her inne. Fyrer med ved og varmepumpe når det blir for ille. Når de andre fryser vel og merke, for jeg fryser jo ikke lengre! Jeg har min helt private oppvarming som er med meg hvor enn jeg går .. ikke er den så ustabil heller som den var en stund, takket være Nattlysolje-kapslene.

Vi leker litt med å leie ut. Både huset og hytta litt i sommer. Ja ikke på likt da, for vi må jo bo en plass vi også. Men det gir jo noen tusenlapper i uka, selv om det ikke er skattefritt lengre. Det er nesten ti år siden jeg leide ut hytta og da fikk vi 10.000 i uka. Det samme har jeg fått for huset.

Men så var det den hersens skatten da .. Det er greit nok med den en betaler på inntekten, den betaler meg med glede. Eeeh. Ja, omtrent jaffal. Men verre med den på utleie av eget hus eller hytte. Det synes jeg faktisk ikke noen har noe med! Først betaler en i dyre dommer for fordelen med eget hus, så eiendomsskatten som de har satt opp så veldig her i år .. og så skal de fanken med ha del i eventuelle leieinntekter? Hvorfor det igrunnen?? Det er jo en av godene med eget hus, og den betaler jeg jo for fra før av uansett! Får jeg flere goder av å leie ut liksom, neida, jeg får bare råd til å holde alt ved like og penger nok til de regningene jeg allerede har. Og kanskje det ikke svir sånn i lommeboka når bensintanken skal fylles noen ganger i løpet av sommeren ..

Det var dagens lille utbrudd. Jeg har jaffal tak over hodet, foreløpig. Mange har det verre enn meg .. men egentlig er ikke det noen trøst.

Dere får ha en flotters tirsdag. Det skal iallefall jeg forsøke på!

:o)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg