En flott vårlig lørdag

Her har vi hatt besøk av våren i dag. 5 varmegrader, sol og nesten helt vindstille. Formen har vært litt bedre enn de foregående ukene, så jeg håper det verste er over nå.

Besøket vårt har oppført seg eksemplarisk. Ikke farlig å være barnevakt når ungen er så grei. La seg og sovnet med en gang i går kveld kl. 20.30 og våkna i dag morges kl. 7.30. Jeg tilbragte halve natta i stolen i kjellerstua, men jeg begynner jo å bli vant til det nå. Det er kanskje verre for drømmemannen, sikkert like før han kjøper et anti-bjeffehalsbånd til meg ..

Anti-bjeffehalsbånd ja. Det der forsøkte jeg på den forrige bikkja mi. En shæfer det også. Ho var snill som et lam, men skikkelig gneldrete når ho så andre hunder. Men ho gikk aldri bort til dem. Egentlig var ho ei pingle som aller best likte seg hos meg. Når andre gikk tur, og slapp ho, så løp ho rett hjem til matmor igjen.

Men altså det var det halsbåndet jeg skulle fortelle om. Det skulle funkek sånn at når hunden bjeffet så sprøyta det ut et eller annet. Det jeg kjøpte spraya ut noe som lukta sitron. Helt ufarlig, men hunder likte ikke denne lukta, og litt ubehagelig var det sikkert også. Så jeg tenkte som så, at nå var denne gneldretiden over. Hurra. Tok på bikkja båndet og la ut på tur. I enden av ei gangbro sto det to andre med hver sin hund .. Da vi nærma oss satte dette dyret mitt i å gneldre som aldri før. Og halsbåndet fungerte som det sto beskrevet i bruksanvisningen .. ho ble stille et sekund eller tre, rista godt på hodet og fortsatte som normalt. Det sto ei sky med velluktende “sitronrøyk” rundt hele bikkja! Jaja, det så jo enda teitere ut enn en hund med bare lyd i. Så for oss var det helt uten virkning .. Men det kan jo være det funker på meg?

I dag har vi nytt det fine været. Har vært på tur langs sjøkanten i byen. Innom lekeplassen og bystranda. En litt rar dag. Veldig lang på en måte. For vi pleier jo ikke ha “frokost” før i 12-tia i helgene. Når sønnen klarer å karre seg ut av hula. I dag hadde vi vært ute i to timer før den tid.

Nå blir det en stille lørdagskveld med hjemmelaget pizza. :o)

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg