Vellykket 95-års jubileum

Hadde en fantastisk gøy kveld i går. Og det var ei flott, ungdommelig venninne som ble 50. Skjønner ikke helt at ho er sååå gammel liksom, men når jeg tenker meg om så er det jo ikke så mange årene før jeg er der jeg også. Samboeren hennes, som jeg igrunne ikke kjenner i det hele tatt, ble også feiret. Han er 45. Og som om ikke det skulle være nok så hadde de likegodt ringforlovet seg dagen før.

Jeg pleier egentlig å sitte som veggpryd på fester. Helt frivillig, for jeg liker ikke å danse. Kan ikke. Får det ikke til. Men i går så tror jeg at jeg glemte det. Det ble danset til beina var hovne og blå. Så nå sitter jeg her og kjenner på følgene etter en morsom kveld. Vel, uansett: Det var verdt det!!

Siden jeg er så forkjølet starta jeg vorspielet med litt medisin. Tre Hot’n’Sweet shots som varma godt nedover i systemet. Og det gjorde underverker! For jeg som hadde gått her og hosta hele uken ble kvitt elendigheta for en stund. Helt til utpå morrakvisten en gang. Den sexy, hese stemmen a la mitt ungdomsidol, Rod Stewart, har jeg derimot beholdt. Men det er ikke like plagsomt som resten av herjingene til viruset.

Da vi gikk fra festen i 2-tia var alle helt enige om å fortsette hjemme hos oss. Eller iallefall vi 7 som skulle samme vei. Men det skjedde et eller annet i drosjen på veien, piffen gikk ut av alle sammen liksom. Så nachspielet vi så levende så for oss i badestampen døde hen før det hadde begynt. Det ble en kaffi og Baylis på tre av oss og så bar det rett til sengs. Vi er visst ikke helt som for 25 år siden likevel .. Merkelig!

Dagen derpå følelsen sitter godt! Litt shaky og trøtt og uttafor. Men ellers går det bra. Nå er det bare å lade opp til neste 50-års jubileum, og det er bare to uker til. Tror vi er kommet inn i en stim.

:o)

4 kommentarer
    1. Så koslig.
      Skal være litt redusert dagen derpå.
      Huff ja, blir 50 år til sommeren. Men alder er bare ett tall.

    2. mojita: Alder er noen merkelige greier ja. Husker da jeg var 17 og satte barnevakt sammen med x’en min hos søstera og svogeren hans. Jeg synes de var sååå kule til å være så gamle! Ho var da 24 og mannen noen år eldre …

    3. Det er gøy med feiringer da, og særlig når det blir så vellykket som denne festen tydeligvis ble. Husker godt at jeg sa til min mamma når hun ble 50 år – nå er du gammel mamma. Stakkars, det var hun jo absolutt ikke. Det er rart ettersom hvor eldre man selv blir, så er ikke folk gamle før senere og senere. Jeg føler meg som ungdom jeg. Ha en fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg