Det snør, det snør .. atsjooo!

Jepp det var den dagen i dag. Snøværsdagen. Merkelig vinter dette her. Ikke fordi det snør og regner om hverandre. Men vi har hatt snø så lenge, og ganske mye av den også. Det er jo koselig det da, bare vi slipper slapseværet der en vasser rundt på sykkelstiene. Men vi har jo ikke helt klart å komme unna det heller .. bor en på sørlandet så er det bare sånn! Og flytte vil jeg jo aldeles ikke.

Merker at jeg har stått/gått for mye de siste dagene. Jeg lærer aldri. Vil ikke lære. For jeg vil funke som før uten å ta så masse hensyn og tenke meg om før jeg gjør ditt og datt. Så dermed får jeg jo bare ta “straffen” når den kommer. Sitter her med beina høyt og har ikke tenkt å gjøre så mye i dag ..

Jeg hoster og hoster og nyser og snufser. I natt satt jeg oppe i sofaen noen timer. Etterhvert trodde jeg jo at jeg var over det verste og tusla ned i senga igjen. Men da var det full guffe igjen. Burde jo visst det, for i sofaen satt jeg jo mer eller mindre oppreist .. Men det er så trist å sitter der aleine når jeg kan ligge inntil drømmemannen. Så derfor altså.

Har kjørt innpå med store doser C-vitamin. Fikk av en kamerat på søndag, og nå har jeg snart drukket opp de brusetablettene. Men hjalp det noe? Fikk også en kardemommete som skulle være så effektiv .. den fant jeg riktignok ikke igjen før i dag, for noen som rydda på kjøkkenet hadde forlagt den. Den smakte forferdelig, men skulle gjøre underverker, så jeg klamrer meg til det siste håpet: At den funker bedre enn vitaminene.

Men, og nå kommer bomba: Til tross for at denne dagen ikke starta helt som den burde, så må jeg bare innrømme at jeg har det bra! Jeg begynner å like livet mitt som det er. Er ikke helt kommet der at jeg er “midt i livet og elsker det tjohei”, men du skal aldri se helt bort ifra at jeg kommer til å havne der etterhvert ..

:o)  Ha en fin dag alle sammen!

7 kommentarer
    1. Forkjølelsen må nok bare gå sin gang, så får en pleie seg selv som best en kan mens det står på..Godt å høre at du føler deg i bedre form ellers, synes jeg. Blir nok ikke lenge før du er helt på topp, skal du se. Det er da du skal begynne å spare på kreftene og ikke bruke opp alt første uka må du huske.. Det er så fristende å sette igang med altfor mye når en har vært sliten en lang stund, men dette har du sikkert hørt tusen ganger før.. Ønsker deg en flott dag ihvertfall, klem og god bedring fra meg!

    2. Ja, det kan være lurt å ikke bruke opp all energien på en gang, når den endelig begynner å komme tilbake.. Men det er jo alltid lettere sagt enn gjort, men veldig sant..
      Så flott at du begynner å leve på livets lyse side igjen.. Ha en fin dag. 🙂

    3. mojita: Har hørt det der før ja. Men normalt spiser vi så mye hvitløk her at det egentlig skulle vært klin umulig for et eneste lite virus å sette bo her. Men tror du ikke de klarer det .. gang på gang på gang ..
      Mellomste dattera, som for en stund siden mellomlanda hjemme hos mamma igjen, kommenterer stadig vekk at det lukter så hvitløk i heimen.

    4. Hvitløk – hvitløk er tingen. Prøv, men selvfølgelig må du regne med litt “forurensning” i heimen og fra deg hi hi. God bedring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg