Dagen før dagen før dagen

Etter en god natts søvn våkna jeg uthvilt og fin litt før 7. Eller fin og fin, jeg ser ikke ut som de på film når de åpner dådyrøynene, strekker på seg og står opp nyfriserte og fjonge. Gjerne med leppestiften på. Tenk om det hadde vært så vel? Nei her er mascaraen klint ut over hele trynet om jeg ikke har fått fjerna alt fra dagen før, håret står til alle kanter på den ene siden og er helt flatt på den andre, jeg er trøtt i trynet og blå under øyan ..ser ut som et vrak og føler meg som jeg er 100!!

Bare det er jo nok til å dukke ned i elendigheta igjen. Men slapp av, det skal jeg ikke. Jeg skal opp og frem og på øyeblikket er jeg sikkert den blide, sprudlende jenta jeg var for en stund siden. En ganske god stund siden, men dog .. Fornøyd med livet og opplagt nok til å ta tak i jobbinga både på jobben og med flesket! Det siste der på en litt mer målrettet måte enn det ble den siste ganga her. For joda, jeg har sprukket litt – igjen! Gikk ned tre kilo, men har ikke turt å veie meg siden. Om det ikke har kommet på igjen har det garantert stoppa opp.

Uansett var det for seint å få vekk noe som helst til turen. For den starter i overmorra. Så nå snart skal jeg ned og prøve sommertøy. Finne frem alle bikiniene og prøve de, bare sånn for å få bekrefta at joda, jeg ser like fæl ut i alt! Det ligger an til å bli en drømmedag ser dere, lurer på om det er mest fornuftig å fjerne vinterpelsen før eller etter all denne prøvinga? Kanskje jeg kan slå to fluer i en smekk og svi den av samtidig som jeg stryker sommergarderoben?

Sannsynligvis bude jeg være litt føre var her og kjøre innpå et par ekstra deppepiller ..

Ellers holder vi på å blåse av her oppe på toppen! Akkurat nå er det sol og blå himmel når jeg kikker ut av vinduet på den ene siden av huset og piskende regn på de store vinduene i stua! Visste vi hadde fire årstider her i landet, men ikke at vi skulle ha alle sammen på en gang. En på hver side av huset. Kanskje vårblomstene spirer om jeg går ut på den tredje siden? Snøen fosvinner iallefall litt etter litt nå, det har regnet i natt også og det gjør jo sitt til at prosessen går enda kjappere.

Jeg er blitt skikkelig forkjøla, vondt i halsen og hoster og hoster. Tørrhoste. Røykhoste. Hoster til jeg omtrent sitter med magesekken i halsen. Det er gøy!! Husker mora mi også hadde en sånn hoste da vi var små. Eller, tror ho hadde den alltid, men da jeg var liten så ble jeg så sykt redd når ho satte igang. Det virka jo som om ho skulle hoste seg ihjel. Røykhoste kalte legen det den gang .. men jeg har aldri røykt en sigarett i hele mitt liv og kan ikke tilegne dette her nikotinen.

Jeg skal til legen i ettermiddag. Mer enn det kan jo ikke jeg gjøre. Skulle jo ikke dit fordi jeg hoster sånn, timen kom før hosten. I utgangspunktet skjønte jeg jo ikke helt hvorfor jeg bestilte engang .. er det normalt å bestille time hos fastlegen fordi en har så mange rare tanker i toppen? Vel, jeg gjorde det! Men mulig det var underbevissheten som slo til og visste at en legetime nå var litt lurt.

Eller forresten, jeg hadde jo en klump jeg skulle sjekke. Midt på brystkassa, en rar dings som blødde bare en kom borti den. Eller dusja. Eller klødde seg litt i søvne. Men den er der ikke lengre. Jeg gjorde kort prosess og kutta den vekk i forgårs. Utrolig hva sånne små, kjekke tapetkniver er brukende til .. Det er slutta å blø nå, og det ser ut som om jeg fikk det vekk også. Nå kan jeg jo i det minste få sjekka om resultatet ser bra ut hos de som kan det. Nok et utfall av min ekstremt dårlige tålmodighet.

Tenk at det allerede er helg igjen! Utrolig egentlig. Kan dere ha en fortryllende fredag?

:o)

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(18606252)a(1914528)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>
5 kommentarer
    1. Heldig hvis 🙂 Ho er liten ja men jeg var selv liten bare at jeg var litt mindre i den alderen. Jeg kjenner 2 barn som er like liten som Malin men vi må huske at ho har hatt mage problemer over 1år som kan ha gjort sånn at ho ikke har vokst men også at ho har lav vekshormon mangel som også kan gjøre at man ikke vokser så fort. Er mye som spiller inn for å si det sånn.
      Vi reiser nok ut av sykehuset til Onsdag. Ja daniel er også her 🙂 Liker ikke å være på sykehuset så han er alltid med noe han må. Har dårlig erfaringer med sykehus så da er det greit med en person som kan være her med meg.

    2. He he må le av den tapetkniven :)) jeg tenkte å bruke negleklipperen på slike irriterende små klumper, føflekker eller hva man nå skal kalle dem :))
      Glad det ikke er jeg som skal vise meg fram i bikini, jeg har heldigvis fram til den norske sommeren med å stramme opp :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg