Som musikk i mine ører

Drømmemannen sover, noe han har gjort i hele dag. Ligger her på sofaen og snorker så det jaller i veggene. Han har tydeligvis ikke noe problemer med å finne veien til drømmeland. Han sover for oss begge to! Kan vel tenke deg for et interessant liv vi har for tia, han sover og jeg er i koma grunnet søvnmangel! Jippi! Kan det bli bedre?

Han mumla noe om å få kjøpt noen gaver snart. I et minimalt lyst øyeblikk for en liten stund siden. I ettermiddag eller i morra, mener jeg at jeg hørte, mellom snorkene. Men det er mulig han bare snakka i søvne. Det ser iallefall sånn ut nå. Jeg tror ikke han er istand til å gå noen plasser i dag! Muligens ikke i morra heller.

Har forsøkt å legge meg, men det er nyttesløst. Enda jeg aldri legger meg på dagen, er livredd jeg skal snu døgnet! Men i dag gjorde jeg et lite unntak, tenke vi kunne ligge her og snorke i kor i det minste. Men den gang ei. Fatter ikke at jeg ikke bare kan lukke øynene og sove en liten skvett liksom. Sånn for morro skyld. Og kanskje litt for å få en smule oveskudd. Hadde ikke vært så dumt det igrunnen. Men et eller annet i systemet mitt har visst bestemt seg for at det er bortkastet tid.
(Ill. fra google.no)

Får trøste meg med at jeg iallefall ikke er aleine. Jeg har i det minste en mann. En mann med mye lyd i! Prøver å fortelle meg selv at dette er lykken i livet, vi er to, og lydene er som musikk i mine ører. Om enn fra et litt umusikalsk vesen. Men dog …

Han er jo litt skjønn og der han ligger. Stor og sterk, høy og kjekk. Selv om en ikke akkurat ser det her og nå. Nå er han bare stor og bråkete. Litt sånn som han kan bli når promillen overstiger en visst prosent. På torsdagskveldene om sommeren på Torvet for eksempel. Temmelig mye likt der ja. Og ja, du vet vel selv åssen personer som sover ser ut? Ikke spesielt sjarmerende. Grunnen til at jeg aldri sover på et fly er at jeg ikke vil se sånn ut som det jeg ser på nå. Litt slapp både her og der, litt sånn misfoster, en uformelig klump som siger for mye ned i den ene siden.

Igrunnen kan en sovende person se ut som om han har fått slag! Alt blir helt skeivt jo! Selv i vannrett stilling. Kan jo levende forestille meg hvordan jeg ville tatt meg ut i sittende sovestilling. Minst tre dobbelthaker under en halvåpen, skeiv munn, litt suggel som siger ut på den ene siden i munnvika … og om en så får lagt til den rette snorkeduren. Voila! Rett og slett perfekt!

Se for deg den julesemninga her i huset da. Mannen snorker og julesnøen daler ned utenfor vinduene. Kjempekoselig! Nissene er på plass for lenge siden, gavene er i butikkene. Bakinga har vi lagt på hylla og kjøper likegodt noe ferdigbakt. Kan jo legge det fint i en julekakeboks når vi kommer hjem med det. Ser litt mer ordentlig ut enn å ha de i de der plastboksene de kommer i. Sannsynligvis får vi ikke fingeren ut før de selges ut for halv pris heller! Og da sparer vi masse penger midt oppi julestria.

Herregud! Jeg tror jeg kjeder meg ihejl her!

3 kommentarer
    1. Å ikke sove er helpyton og ofte et tegn på at det ikke er som det skal, tiden er den viktigste hjelpen her desverrre, men den virker uutholdlig lang…

    2. Siven.: Ja det hadde jo vært greit! 🙂 Men det er jo heldigvis ikke normalt at verken han eller jeg sover hele dagen. Kan ikke være mye god den mannen tror jeg. Selv om han ikke klager.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg