Tidlig torsdags morra

Lurer på når hodet mitt skal forstå at kl. 3 er midt på natta? Det er ikke da normale folk står opp liksom. Greit nok at en innimellom ikke har rukket å finne senga på den tia, men å stå opp da det er jo helt talentløst!! Åsså i dag som jeg bare skulle lade opp til den store julegavejakten … Ååååh. Typisk!

Hadde en kjempekoselig kveld i går. Besøk av min mellomste datter, sigermora hennes med mann og min skjønne svigersønn. Ho har fått ei fantastisk svigermor den ungen min. Ho forguder min datter, nesten som om ho har fått en datter selv. Og ho er kjempeklar for å bli bestemor. Har aldri sett noen som er så klar for det tror jeg, men vi må nok vente en stund til på noe barn derfra ser det ut som.

Ho er litt nissegal den svigermora til dattera. Så ho var jo overlykkelig for at det var så julestemning her i huset. I rett farge og det hele! Jula skal være rød og grønn. Ikke hvit og sort og blå … tydeligvis. Ho hadde til og med en runde og telte nissene i stua. Det ble hele 69! Så nå vet jeg det. Har aldri hatt opptelling før. Men nå fikk jeg jo en ny, flott, stor nisse i gave også da. Istedenfor en blomst. Så da er vi oppe i 70! Pluss et par i ganga og en i stua nede … På badet er det bare engler. Her skal det ikke stå på rekvisittene!

Julestemninga. Den som ikke helt har tatt bo i meg enda. Burde nok vært her nå, for snart er jo hele greia over igjen. Og vi har ikke fått kjøpt noen gaver enda … Juhu, nå begynner det snart å haste! Skulle vært ute og shoppa i dag egentlig, men nå er mannen blitt syk. Veldig forkjølet og litt feber. Eller var det omvendt?? Så da så. Jeg skulle jo shoppe på hans julelønning så det er sikkert greiest å ha med innehaveren av kortet også da .. selv om han for øyeblikket er varm nok uten at jeg skal svi kortet hans i ren juleglede.

Det regner her. Jada, det regner!!! Åsså nå sånn rett før jul. Kunne vi ikke ha beholdt den snøen til utpå nyåret en gang heller. Julesteminga blir liksom litt amputert når alt utenfor bare er islagt! Ikke helt det samme liksom, som hvit, fin snø på bakken og i trærne.

Sitter her med tekoppen og beina på bordet. Må visst lage en ny kopp te også, hadde det vært like kjapt og greit å skifte beinet så hadde jeg gjort det i samme slengen. Er bedre enn i går, ikke fullt så hovent, men ikke bra heller. Støttebandasjen er på plass og jeg må vel belage meg på å sitte med det opp en dag eller to. Kanskje like greit at det ikke ble noen shopping i dag heller …

Får lade opp litt da. Så vi får ta hele greia på en gang. Ta meg god tid til å skrive liste og så bare løpe inn og ut av butikkene og røske med seg den tingen en har på lista! Det hørtes jo morro ut. Julegavemaraton. Må være den eneste sportsgrenen jeg kan hevde meg i. Kanskje jeg til og med kommer seirende ut av hele greia. Må jo ta i betraktning at jeg er litt handicappet også for øyeblikket … og da har man vel visse fordeler fremfor andre?

6 kommentarer
    1. Grete: Har ikke noen katt lengre nå, men ja, den var vår. Nå er det bare hunden av de firbente som er igjen. Og jeg tror ikke jeg skal ha noen katt mer heller, det er så forferdelig trist når en må avlive dem, enten de er små eller store.:-(

    2. Klokka 3 er litt vel tidlig ja, men har vørt der noen ganger ja 🙁 Håper søvnen kjem etterhvert :)) Søt pus på bildet, er den deres?

    3. Slitsomt å plages sånn med nattesøvnen. Håper du kan få råd for dette, en blir fryktelig sliten i lengden.. Lykke til med julegavehandelen idag, jeg skal også ut og kjøpe de siste gavene. Ha en fin dag:-)

    4. Hei og god morgen;-)
      Ja er enig med deg i at det ikke er noe lurt og stå opp i 3 tiden på natten, hehehe , men sånn er det noen ganger, ikke alltid så lett og styre den forbaska søvnen. 70 nisser !!!!! hjææælp.. hhehe det er jo litt av en jobb og plukke fram og ha plass til;-)
      Fine pusen din og som koser seg i posen, ler av disse nysgjerrigperene;-)
      Så uheldig dere er som har regn, her regnet det for noen dager siden, akkurat nok til at det vart klink is utenfor når det frøs på igjen, grrr.. men i dag er det nydelig, fikk masse lett fin snø i natt, og den håper eg ligger der til etter jul;-)
      Ha en flott torsdag videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg