Glasgow

Glasgow har en flott beliggenheten av The Highlands og Edinburgh. I tillegg er byen en av Europas mest sjarmerende storbyer, leste jeg på en nettside. Den sjarmen de snakka om hadde jeg vanskelig for å finne. Etter mitt skjønn var det en heller trist by. Men grei for shopping. Mye roligere og rimeligere enn London for eksempel. Vi var der i desember et år, og da var det utrolig mye pynt i gatene. Selv om jeg nok synes tivoliet midt oppi juletre og nisser virka litt malplassert …

Lokal dialekt er ikke alltid like lett å skjønne. Selv om du er god i engelsk, så er det ikke sikkert du får med deg alt som blir sagt. Glasgow er et trygt valg som weekend-by. Uansett om du reiser med barn, for kunst og kultur, shopping eller en weekend med fest og moro så gir Glasgow valuta for pengene.

Mye gøy, men vi reiste uten barn.

Jeg har en forkjærlighet for å ta bilde av hus og bygninger, pluss masse annet rart,
men dette her måtte jeg bare forevige! Se så flott det er vedlikeholdt på fasaden,
og ta en titt på sideveggen. Den har ingen gjort noe med siden huset ble satt opp tror jeg …

Er dette sjarmen de snakka om tro?

Eller dette? 🙂 Et litt spesielt juletre kanskje …

Glad jeg ikke skulle betale denne strømregninga!

Ok, denne var litt småsjarmerende da.

Lunsj

Middag. Det var midt i julebordssesongen, og der havna vi.
Ikke spesielt pynta og kledd som de andre. Men gøy ble det!

Vi lurer igrunnen litt på hvor vi er, og hvordan vi skal finne tilbake til hotellet.
Det er ikke ei steinblokk vi glor på, bare så det er sagt, men et litt originalt bykart.

Dette må være verdens minste politistasjon! 😉

Ekte måneskinn og falsk stjernehimmel

Det eneste som hindra for mye shopping denne ganga
var at vi kun reiste med håndbagasje. En gedigen tabbe! Aldri mer!

Hotellet vårt. Greit, rimelig og sentralt …

… men litt ekle rom og kjempevonde madrasser!

Ekte skotsk frokost. Frokosten på hotellet var inkludert, men vi prøvde den aldri.
Dette var fra en restaurant i sentrum.

På vei til Edinburgh … en by vi ikke måtte gå glipp av når vi først var så nærme
fikk vi beskjed om. Og det var helt sant. Om jeg skal til Skottland en gang til
vil jeg nok foretrekke å bo der heller. Vi hadde bare en dagstur denne ganga.

2 kommentarer
    1. Kjempeflotte bilder. Min mann elsker de engelske frokostene, så han han hadde garantert hatt oppmøte til hver en enda frokost der kan jeg love deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg